کد مطلب: 

221046

خطر سقوط در جرائم سایبری چگونه است؟

آخرین آمار از جرائم اینترنتی در انگلستان نشان می‌دهد که "سوءاستفاده از کامپیوتر" در سال گذشته ۳۰ درصد کاهش‌ یافته اما نتیجه‌گیری‌ها نشان می‌دهند که اقدامات متقلبانه مربوط به جرائم سوءاستفاده از رایانه، در طول دوره چهار درصد افزایش داشته که این امر به علت افزایش ۴۲ درصدی در مورد هک کردن رسانه‌های اجتماعی و ای‌میل است.
خطر سقوط در جرائم سایبری چگونه است؟

به گزارش سیتنا، آمار ارائه‌شده مربوط به ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۸، ترکیبی از برآوردهای حاصل از پاسخ به سؤالات جدیدی است که به بررسی جرم در انگلستان و ولز پرداخته است. علاوه بر جرائم اشاره‌شده دفتر ملی تقلب اطلاعات (NFIB) به تقلب در اقدامات عمومی نیز می‌پردازد.

بر این اساس، در پایان ژوئن ۲۰۱۷، در ۴۳ درصد از رایانه‌های مبتنی بر ویروس‌های کامپیوتری، ۳۰ درصد از سوءاستفاده‌های رایانه‌ای که به شکل دسترسی غیرمجاز به داده‌های کامپیوتری بوده، کاهش‌یافته است. هیچ افزایش قابل‌توجهی در دسترسی غیرمجاز به اطلاعات شخصی وجود ندارد.

بااین‌حال طبق آمار ONS، هشدارهای عمده‌ای برای هر دو منبع وجود دارد؛ سؤالات CSEW برروی جمعیت خانوار انگلیس، به‌جای کسب‌وکارها و سازمان‌ها، رفتارهای خطرناک در مورد سوءاستفاده از رایانه که تنها بخش کوچکی از همه جرائم سوءاستفاده از کامپیوتر است را پوشش می‌دهد؛ چراکه بسیاری از حوادث گزارش نشده است.

این‌ یک هشدار است به‌این‌ترتیب که این مقایسه تنها بر اساس دو امتیاز بررسی‌ شده است و باید به‌منظور رسیدن به نتیجه درروند مرحله اولیه، احتیاط شود. بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، درحقیقت، اقدامات متقلبانه مربوط به جرائم سوءاستفاده از رایانه، در طول دوره چهار درصد افزایش داشته که این امر به علت افزایش ۴۲ درصدی در مورد "هک کردن - رسانه‌های اجتماعی و ای‌میل است.

اما نیکولاس - مدیر امنیت سایبری در شرکت Redscan - گفت: یافته‌ها را چندان جدی نگیرید. ما نمی‌توانیم این واقعیت را نادیده بگیریم که به دلایل مختلف، بسیاری از جنایات دیجیتال گزارش‌شده است. در بسیاری از موارد، شناسایی فعالیت‌های جنایی مانند فیشینگ دشوار است و اکثراً مردم بی‌اطلاع از قربانی شدن هستند.

او توضیح می‌دهد که حملات انتقادی، جایی که مجرمان توانایی پردازش رایانه‌ها را داشته و داده‌ها را برای برداشتن ارز رمزی یا ارز دیجیتال (cryptocurrency) به سرقت می‌برند، هم‌چنان به‌طور فزاینده‌ای در حال افزایش است.

در هر حال در سال جاری، اخیراً در فیس‌بوک و شرکت British Airways یک‌رشته از داده‌های عظیم و نقض حریم خصوصی مشاهده شد. این موارد میلیون‌ها شهروند بریتانیا را تحت تأثیر قرار می‌دهند، حتی اگر آن‌ها خود را به‌عنوان قربانی مستقیم جنایت نبینند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-11-15 11:33

افزودن دیدگاه جدید