کد مطلب: 

220879

مجموعه اقداماتی که باید برای کاهش خطرات امواج موبایل انجام دهیم

به تازگی کارشناسان فعال در حوزه فناوری به کاربران موبایل توصیه کرده‌اند که به منظور حفظ سلامتی خود و کاهش خطرات امواج موبایل، مجموعه اقداماتی را انجام دهند که در این گزارش به آن اشاره شده است.
مجموعه اقداماتی که باید برای کاهش خطرات امواج موبایل انجام دهیم

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، با اینکه تحقیقات بسیار زیادی وجود دارد که ثابت می‌کند پرتوهای منتشر شده از سوی گوشی‌های همراه و هوشمند چندان هم برای سلامتی مضر و خطرناک نیست اما همچنان دانشمندان و تحقیقات بسیاری از درصد بالای خطرآفرینی این محصول برای سلامتی جسمی و روحی کاربران می‌گویند و این طور که به نظر می‌رسد موبایل باید تنها در شرایط اضطراری و مواقع لزوم استفاده شود و در غیر این صورت منجر به ایجاد تومورهای بدخیم و بسیاری دیگر از بیماری‌های خطرناک خواهد شد.

پژوهش‌های بسیاری نشان می‌دهد که گوشی‌های هوشمند در ابتلای کاربران و بخصوص آن دسته از افرادی که به استفاده طولانی مدت از موبایل اعتیاد دارند، نقش پررنگ و تاثیر بسزایی دارند اما از طرفی دیگر، همه ما می‌دانیم که عدم استفاده از گوشی همراه در این عصر دیجیتال غیر عملی بوده و هیچ یک از کاربران امروزه قادر نخواهند بود به این کار جامه عمل بپوشانند.

حالا کارشناسان به منظور جلوگیری از ابتلای کاربران گوشی‌های همراه به این بیماری‌ها به آنها توصیه کرده‌اند که با رعایت نکات زیر، تا حدی سلامتی جسمی و روحی خود را حفظ کنند.

۱. شب هنگام و موقع خواب گوشی‌های همراه خود را خاموش کنید

اصلی‌ترین کاری که کاربران باید برای حفاظت از سلامتی خود در برابر امواج موبایل انجام دهند، خاموش کردن یا قرار دادن گوشی در حالت پرواز به هنگام خواب شبانه است.

۲. به هنگام مکالمه با گوشی، از هندزفری استفاده کنید

یکی دیگر از کارهایی که کاربران می‌توانند به منظور کاهش خطراتی که تشعشعات و امواج موبایل برای سلامتی کاربران ایجاد می‌کنند، انجام دهند استفاده از هندزفری و هدست به هنگام مکالمه با موبایل است.

۳. به هنگام آنتن‌دهی ضعیف، با موبایل صحبت نکنید

یکی دیگر از توصیه‌های کارشناسان فعال در حوزه تکنولوژی، آن است که به هنگام آنتن دهی ضعیف اپراتورهای مربوطه از آن استفاده نکنند.   

۴. حتی الامکان از اینترنت همراه یا دیتا استفاده نکنید

اینترنت همراه یا دیتا برای مواقع ضروری تعبیه و طراحی شده است و به دلیل آنکه برای اتصال به آنتن‌دهی بیشتری نیاز دارد، برای سلامتی جسمی کاربران ضرر و زیان بیشتری دارد.

۵. گوشی های همراه از برندهای متفرقه را تهیه نکنید

یکی دیگر از عواملی که در میزان تشعشعات موبایل و گوشی‌های همراه تاثیرگذار است، برند شرکت‌های تولیدکننده آنهاست. بنابراین کاربران باید به هنگام خریداری و تهیه گوشی هوشمند به برچسب‌های اطلاعاتی مرتبط با این موضوع نیز دقت کنند.

۶. دانلودهای خود را به اینترنت وای‌فای بسپارید

از آنجایی که اینترنت همراه یا دیتا نیازمند اتصال قدرتمندتری نسبت به اینترنت بی سیم وای فای است که به صورت خانگی یا در محل کار مورد استفاده قرار می‌گیرد، کارشناسان توصیه می‌کنند که کاربران در صورت دسترسی به وای‌فای، دانلودهای فایل های موردنیاز خود را به آن بسپارند و استفاده از اینترنت دیتا را به انجام کارهای ضروری و کوتاه مدت موکول کنند.

۷. موبایل را در جیب پیراهن یا شلوار خود نگذارید

با توجه به خطرات احتمالی امواجی که از گوشی‌های همراه ساطع می‌شود، توضیه می شود که کاربران حتی الامکان گوشی های همراه را در کیف خود قرار داده و از گذاشتن آن در مجاورت اعضای بدن اکیدا خودداری کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-11-10 15:02

افزودن دیدگاه جدید