کد مطلب: 

220690

یوتیوب به ابزار نفرت پراکنی تبدیل می‌شود!

برخی از کاربران و ناظران دنیای فناوری معتقدند قابلیت سوپر چت یوتیوب به ابزاری برای نفرت پراکنی مجازی تبدیل شده است. این موضوعی نگران کننده است که می تواند برای مدیران یوتیوب نیز به عنوان امتیازی منفی در نظر گرفته شود.
یوتیوب به ابزار نفرت پراکنی تبدیل می‌شود!

به گزارش سیتنا، بخش سوپر چت یوتیوب به بینندگان اجازه می دهد تا نظرات خود را در کنارلایو استریم برجسته کنند. البته این قابلیت ابتدا قرار بود یک ویژگی مثبت باشد.

 این قابلیت طراحی شده بود تا افراد در هنگام تماشای ویدئوها امکانات بیشتری را در اختیار داشته باشند. اما به نظر می رسد این قابلیت آنچنان که باید مثبت عمل نکرده است و به ابزاری برای پخش سخنان نفرت پراکن تبدیل شده است.

گزارش این هفته وال استریت ژورنال نشان می دهد که پس از تیراندازی اخیر در کنیسه یهودیان در پیتزبورگ بسیاری از کاربران سخنانی نفرت پراکن و ضد یهودی پخش کردند. این در حالیست که سران تمامی کشورها و ادیان مختلف نسبت به این واقعه واکنش منفی نشان داده بودند.

استفاده از سوپر چت برای چنین نظراتی نشانگر یک نمونه دیگر از این موضوع  است که چگونه سخنان نژادپرستانه و توهین به ادیان الهی به کمک برخی شبکه های اجتماعی همچنان ادامه دارد. این در حالیست فیسبوک، توییتر، یوتیوب گوگل و دیگر شبکه های اجتماعی همه تلاش خود را برای حفظ سیستم عاملهای خود  از سخنان نفرت انگیز، اطلاعات غلط و مواد متفرقه در پیش گرفته اند.

جالب است بدانید که توهین های سوپرچت تازگی ندارد و از مدت ها پیش حملاتی علیه شخصیت های مطرح سیاسی یا وابسته به احزاب مختلف سیاسی در یوتیوب جریان داشته است.

یک سخنگوی یوتیوب  در این خصوص اعلام کرده که مدیران یوتیوب به دنبال استفاده از روش هایی هستند که این مشکل را حل کنند چرا که توهین به هر اقلیت، گروه و دسته ای را ممنوع می دانند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-11-04 12:19

افزودن دیدگاه جدید