کد مطلب: 

220454

هکرهای چینی اطلاعات شرکت‌های هوانوردی را به دست آوردند!

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا به تازگی اعلام کرده است که هکرهای چینی سالیان سال سرورهای شرکت‌های فعال در حوزه هوا و فضا را هک کرده و به اطلاعات آنها دسترسی پیدا می‌کرده‌اند.
هکرهای چینی اطلاعات شرکت‌های هوانوردی را به دست آوردند!

به گزارش سیتنا، با توجه به گسترش حملات سایبری و هک وب‌سایت و سرورهای شرکت‌های مختلف و نهادهای امنیتی، دولتی و حوزه‌های علمی حساس در جهان، حالا به تازگی پژوهشگران و محققان فعال در زمینه امنیت سایبری با همکاری وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا دریافته و اعلام کرده‌اند که در سال‌های پیش هکرها و مجرمان سایبری تحت حمایت دولت چین به سرورهای شرکت‌های هوانوردی و فضانوردی حمله و نفوذ کرده و به حجم زیادی از اطلاعات محرمانه و فوق سری آنها دسترسی پیدا کرده‌اند.

در این گزارش که امروز، ۳۱ اکتبر ۲۰۱۸ میلادی تحویل وزارت دادگستری ایالات متحده داده شده است، نام ۱۰ نفر از عاملان این حملات سایبری و هکرهای چینی به چشم می‌خورد که در صدر فهرست مظنونان این واقعه قرار گرفته‌اند.

بر اساس گزارش وب‌سایت the verge، گفته می‌شود ماموران و افسران نهادهای امنیتی و وزارت اطلاعات چین به منظور دسترسی به اطلاعات محرمانه مربوط به طراحی موتورهای توربو فن بکار رفته در هواپیماها و جت‌های تجاری، به سرورهای شرکت‌های سازنده این محصولات هوانوردی حمله کرده و حجم عظیمی از اطلاعات موجود در آن را به سرقت برده‌اند.

در این گزارش همچنین ذکر شده است که هکرهای چینی از اوایل سال ۲۰۱۰ تا سال ۲۰۱۵ میلادی، سرور و اطلاعات مربوط به یک شرکت فرانسوی فعال در این حوزه را که با یک شرکت آمریکایی دیگر در خصوص طراحی و تولید این موتورهای توربو فن همکاری می‌کرد، هدف حملات سایبری خود قرار داده‌اند و داده‌های حساس و محرمانه موردنظر خود را  به سرقت برده‌اند.

به گفته کارشناسان، هکرهای چینی به منظور ساخت و طراحی محصولات مشابه با موتورهای مذکور این اطلاعات خطیر و حساس را به سرقت برده‌اند.  

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-10-31 11:42

افزودن دیدگاه جدید