کد مطلب: 

220299

هنگام سرقت گوشی‌های آیفون، باید چکار کرد؟

شاید بزرگترین کابوس برای تمامی کاربران گوشی‌های هوشمند دزدیده شدن دستگاه موبایل آنها باشد، ولی با قابلیت Find My Phone قادر خواهند بود آن را ردیابی و محتویاتش را حذف کنند.
هنگام سرقت گوشی‌های آیفون، باید چکار کرد؟

به گزارش سیتنا، این روزها یکی از بزرگترین ترس‌های زندگی کاربران گوشی همراه، گم شدن یا سرقت گوشی‌های‌شان است چرا که آنها بر این باورند تمامی اطلاعات ارزشمندشان به یکجا با هم از بین خواهد رفت و متحمل خسارات مادی و معنوی بسیاری خواهند شد.

لحظه‌ای که متوجه می‌شوید گوشی هوشمندتان دیگر در جیب یا کیف‌تان وجود ندارد و هرچه با شماره تماس خود سعی می کنید آن را در اطرافتان بیابید موفق نمی شوید، برای هر کسی بسیار ناخوشایند و آزاردهنده است اما بسیاری از ما در جوامع شلوغ و پرهیاهوی امروزی آن را تجربه کرده و یا تجربه خواهیم کرد.

یکی از بهترین قابلیت‌های دستگاه‌های الکترونیکی ساخت اپل که شامل گوشی‌های آیفون، تبلت‌های آیپد و لپ‌تاپ‌های مک‌بوک می شود، Find My Phone بعنوان یک سرویس رایگان اپل است که به کاربران با دستگاه‌های مفقود و مسروقه این امکان را می‌دهد با فعال‌سازی تنظیمات مربوطه، آیفون خود را ردیابی کرده و اطلاعات و محتویات ذخیره شده بر روی آن را حذف کنند.

بر اساس گزارشی که در وب سایت Popular Mechanics آمده است، این سرویس و قابلیت به تمامی کاربرانی که دسترسی فیزیکی به دستگاه خود ندارند اجازه خواهد داد از راه دور و از طریق پلت‌فرم آی کلاد اپل (iCloud) به داده‌های ذخیره شده خود دسترسی پیدا کنند، آن را در صورت لزوم قفل کنند تا افراد غریبه و سارقان به آن دسترسی نداشته باشند، اطلاعات خود را پاک کرده و در آخر یک پیام یا زنگ هشدار بر روی آن نصب و فعال کنند.

لازم به ذکر است که کاربران به‌منظور بهره‌مندی از این قابلیت باید تنظیمات مربوط به آن را قبل از آنکه گوشی‌شان به سرقت رفته و یا گم شود، فعالسازی کنند تا در صورت لزوم از آن استفاده کنند. در غیر این صورت، آنها نمی‌توانند به دستگاه مسروقه خود دسترسی پیدا کنند.

کاربران برای فعال‌سازی این قابلیت در آیفون باید به تنظیمات (setting) گوشی مراجعه کرده و بعد به سراغ قسمت آی‌کلاد (iCloud) بروند و گزینه Find My Phone را فعالسازی کنند. برای فعالسازی آن در  لپ‌تاپ‌های مک‌بوک نیز باید کاربران  به قسمت system preferences در رایانه خود مراجعه کرده و با رفتن به بخش آی‌کلاد (iCloud)، گزینه مذکور را فعال کنند.

از طرفی دیگر، کاربران باید با مراجعه به وب سایت icloud.com بروند تا با ورود حساب کاربری اپل خود و لاگین شدن، بتوانند در کنار فعالسازی قابلیت مربوطه دستگاه‌های اپل خود را ردیابی و پیدا کنند.

این اقدامات گرچه ممکن است گوشی و دستگاه‌های الکترونیکی شما را هرگز به دستتان نرساند، اما شما قادر خواهید بود از دسترسی افراد غریبه و ناشناس به اطلاعات شخصی و خصوصی خود جلوگیری کرده و در صورت لزوم آن را به طور کامل برای سارقان غیرقابل دسترسی و استفاده کنید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-10-27 15:21

افزودن دیدگاه جدید