کد مطلب: 

220215

گوگل دهمین سال تولد اندروید را جشن می‌گیرد

گوگل با نگاهی به تاریخ اندروید، دهمین سالگرد تولد این سیستم عامل را جشن گرفت.
گوگل دهمین سال تولد اندروید را جشن می‌گیرد

به گزارش سیتنا، اندروید امسال 10 ساله شد و برای یادبود این مناسبت، گوگل آلبوم خانوادگی خود را از کمد شرکتش بیرون کشیده است تا بچه ربات خود را از ابتدا تا کنون به جهان نشان دهد.

شرکت گوگل در سال 2005 کمپانی اندروید را خریداری کرد و در سال 2007 سیستم عامل اندروید، با انتشار اولین تیزر تبلیغاتی دستگاه اندرویدی رونمایی شد. سیستم عامل اندروید از اولین سال‌های انتشار خود تا کنون، تغییرات زیاد و اساسی را به خود دیده است و آخرین نسخه آن، چند روز پیش (7 آگوست 2018) به صورت رسمی معرفی شد؛ یعنی نهمین نسخه این سیستم عامل که Pie نام گرفت. پروژه منبع باز اندروید که به صورت اختصاری «AOSP» شناخته می‌شود، گواهینامه Apache را دریافت کرده است. طبق این برنامه هر دستگاهی که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کند، می‌تواند از دیگر دستگاه‌های اندروید برنامه‌های اندرویدی را دریافت و روی دستگاه نصب کند.

در این آلبوم خانوادگی گوگل خاطرات جالب وجود دارد و بسیاری از راه‌هایی که این سیستم عامل پیموده است، نشان می‌دهد. اندروید 1.0 حتی از کیبورد روی صفحه نمایش پشتیبانی نمی‌کرد. اندروید 1.5 مشهور به اندروید کاپ‌کیک بود که این نوع صفحه کلید را برای گوشی‌های اندرویدی فعال کرد و از ن پس بود که صفحه‌کلیدهای سخت‌افزاری مرگ خود را دیدند.

در این آلبوم خانوادگی که گوگل در وبلاگ خود درست کرده است، می‌توانید روند رو به رشد دستیار صوتی گوگل را هم مشاهده کنید. دستیار گوگل ابتدا کار خود را با یک کادر جستجو در گوشی‌های اندرویدی و از اندروید 1.6 دونات آغاز کرد. اکشن‌های صدایی از 2.2 فرویو به آن اضافه شدند، Google Now در 4.1 لوبیای ژله‌ای، «OK, Google» از 4.4 کیتکت و Now on Tap در اندروید 6.0 مارشملو به اندروید رفته رفته اضافه شدند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-10-25 10:02

افزودن دیدگاه جدید