کد مطلب: 

220072

حذف قابلیت باز شدن قفل تلفن همراه با صدا در Pixel 3

گوگل بدون اعلان قبلی و در سکوت، قابلیت باز کردن قفل تلفن همراه با استفاده از صدا را از Pixel 3 حذف کرد.
حذف قابلیت باز شدن قفل تلفن همراه با صدا در Pixel 3

به گزارش سیتنا، مدت زیادی بود که منتظر معرفی پرچمداران گوگل یعنی Pixel 3 و Pixel 3 XL بودیم. بالاخره این گوشی‌ها طی رویدادی مهم در نیویورک که گوگل با نام Made by Google در نظر گرفته بود، به صورت رسمی معرفی شدند. پیکسل‌های جدید همان مشخصاتی را دارند که شایعات از آن‌ها پیش‌بینی کرده بودند اما نکته‌های جزئی این گوشی‌ها هستند که مهم‌ترین نقطه تمایز آنها را به وجود آورده‌اند. Pixel 3 و Pixel 3 XL الزاما یک گوشی هستند که از نظر مشخصات یکی و فقط از نظر نمایشگر و ظرفیت باتری تفاوت دارند. این کمپانی اما یک قابلیت را در این گوشی‌ها حذف کرده و صدای آن را در نیاورده است.

گوگل بدون اعلان قبلی قابلیت باز کردن قفل گوشی‌های جدید خود، Pixel 3 و Pixel 3 XL با همخوانی صدا را حذف کرده است. این خبر ابتدا توسط رسانه Punikaweb گفته شد. این قابلیت که پیش از این در گوشی‌های دو نسل قبل Pixel وجود داشت، به کاربران اجازه می‌داد تا قابلیت‌های دستیار صوتی تلفن همراه خود را با فرمان «OK, Google» فعال کنند. گوگل تأیید کرده است که این قابلیت دیگر تحت پشتیبانی این شرکت قرار نمی‌گیرد. این کمپانی توضیح داد که کاربران نمی‌توانند با فرمان OK, Google قابلیت‌های دستیار صوتی گوگل را فعال کنند ولی در عوض می‌توانند از دستیار صوتی گوگل استفاده کنند تا قفل صفحه نمایش آن را باز کنند.

این یک عمل بسیار بزرگ است تا مشتریان Pixel از این گوشی ناراضی باشند و دیگر گوشی گوگل را خریداری نکنند چرا که انتظار داشتند قابلیت ذکر شده در گوشی‌های Pixel 3 هم وجود داشته باشد. با گوشی‌های نسل گذشته Pixel، کاربران می‌توانستند با استفاده از دستیار صوتی گوگل بدون اینکه قفل تلفن همراه خود را باز کنند، تماس بگیرند، پیامک ارسال کنند و به اپلیکیشن‌های مختلف دسترسی پیدا کنند. باز کردن قفل با همخوانی صدا در تنظیمات دستیار صوتی Pixel 2 در گوشی‌های Pixel 3 با تنظیمات قفل صفحه نمایش جایگزین شده است که در حال حاضر گزینه استفاده از همخوانی صدا برای دسترسی به نتایج شخصی از جمله ایمیل، تقویم، مخاطبین و یادآوری‌ها در زمان قفل بودن صفحه گوشی است.

هنوز مشخص نیست که چرا گوگل این قابلیت را حذف کرده است ولی یک نظریه می‌تواند این باشد که قابلیت همخوانی صدا چند نقص امنیتی داشت که به یک نفر با صدای مشابه یا یک صدای ضبط شده اجازه می‌داد قفل گوشی را باز کند. دلیل دیگر می‌تواند این باشد که گوگل Pixel Stand جدید خود را که کاربران با استفاده از آن می‌توانند دستیار صوتی گوگل را بدون باز کردن قفل صفحه گوشی به کار بیندازند، راه حل بهتری برای دسترسی به این گوشی بدون باز کردن قفل صفحه نمایش می‌بیند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-10-22 09:56

افزودن دیدگاه جدید