کد مطلب: 

220030

شرکت کریم با استخدام 2 هزار راننده زن عرب از اوبر پیشی گرفت

شرکت کرایه اتوموبیل کریم که مقر اصلی آن در امارات قرار دارد یکی از رقبای اصلی اوبر در خاورمیانه محسوب می شود. این شرکت با استخدام هزاران زن در سیستم اتوموبیلرانی خود نشان داده رقیبی جدی برای شرکت دارا خسروشاهی محسوب می شود.
شرکت کریم با استخدام 2 هزار راننده زن عرب از اوبر پیشی گرفت

به گزارش سیتنا، شرکت اوبر شمار بسیار کمی از زنان عربستانی را برای ارائه سرویس در سیستم خود ثبت نام کرده است، این در حالیست که رقیب خاورمیانه ای اوبر یعنی شرکت کریم بالغ بر 2 هزار زن را استخدام کرده است.

عربستان سعودی در ماه ژوئن ممنوعیت رانندگی زنان را لغو کرد و اوبر و کریم اقداماتی جدی را برای استخدام زنان آغاز کردند اما اوبر هنوز در مرحله نخست، یعنی اعطای مجوز رانندگی است. در حالی که کریم وارد مرحله اشغال بیش از 2 هزار زن عربستانی شده است.

جالب است بدانید شرکت کریم برای جذب زنان و عتمادزایی اشتغال ایمن در سیستم خود صدها هزار دلار هزینه کرده است. اکنون با گذشت 4 ماه، پروژه کریم به بازدهی رسیده و بیش از 2 هزار زن را به خود جذب کرده است.

البته سخنگوی اوبر در توجیه این ضعیت می گوید: بسیاری از زنان علاقه مند به فعالیت در اوبر از مدت ها پیش ثبت نام شده اند و در مرحله دریافت مجوز قرار دارند.

اوبر هم اکنون از سوی چندین بازار بین المللی با رقابت شدید محلی مواجه است. بازارهایی مانند روسیه، چین و آسیای جنوب شرقی جزو همین بازارهای رقابتند. اوبر قصد دارد تا پیش از عرضه عمومی اولیه سهام خود در سال 2019، بر این مشکل غلبه کند.

پیش از لغو قانون ممنوعیت، زنان 80 درصد از مشتریان اوبر و 70 درصد از  مشتریان کریم را تشکیل می دادند. در حال حاضر، با تغییر وضعیت های اجتماعی و بازار، احتمال می رود بازار به نفع کریم تغییر کند.

شرکت کریم قول داده است که در سال جاری 2 میلیون دلار در زمینه امنیت رانندگان منطقه سرمایه گذاری کند. برخی از اقدامات گزارش شده  از سوی سخنگوی کریم در این زمینه عبارتند از: بیمه عمر برای رانندگان، ناشناس بودن شماره تلفن های راننده و خدمات تلفن های همراه با اولویت به زنان.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-10-21 11:08

افزودن دیدگاه جدید