کد مطلب: 

219956

از سرمایه‌گذاری 200 میلیون دلاری بن طلال در استارتاپ اماراتی رمزگشایی شد

بن طلال تصمیم دارد اقدام به سرمایه گذاری 200 میلیون دلاری در یک استارتاپ اماراتی کند. این موضوع در شرایطی رخ می دهد که پس از ماجرای جمال خاشقچی، عملا مدیران فناوری سلیکون ولی همکاری های خود را با عربستان محدود کردند.
از سرمایه‌گذاری 200 میلیون دلاری بن طلال در استارتاپ اماراتی رمزگشایی شد

به گزارش سیتنا، شرکت ارائه خدمات تاکسی آنلاین کریم "careem" یکی از امیدهای آینده خاومیانه در فعالیت های استارتاپی محسوب می شود. این شرکت که در امارات متحده عربی قرار دارد، مورد توجه آل ولید بن طلال قرار گرفته و وی قصد دارد در این پروژه سرمایه گذاری کند.

به گفته یک منبع آگاه در صورت سرمایه گذاری بن طلال در این پروژه ارزش شرکت کریم به بیش از 2ض میلیارد دلا می رسد و این در حالیست که ارزش این شرکت در سال 2017 برابر با 886 میلیون دلار بود.

چرا این سرمایه گذاری مهم است؟

این سرمایه گذاری را می توان نخستین طرح اقتصادی بزرگ عربستان سعودی در حوزه فناوری دانست که پس از ماجرای مفقود شدن ناگهانی جمال خاشقچی رخ می دهد.

نکته مهم تر این که؛ از آن زمان تا کنون، برخی از بزرگترین نامهای تجاری و مالی جهانی، از حضور در  کنفرانس سرمایه گذاری در ریاض که هفته آینده برگزار می شود، انصراف داده اند.

استارتاپ کریم در بیش از 120 شهر خاورمیانه، شمال آفریقا و البته کشورهایی مثل ترکیه و پاکستان فعالیت دارد. سایر سهامداران این شرکت عبارتند از Rakuten ژاپن،Daimler آلمان و Didi Chuxing چین.

چرا شاهزاده بن طلال؟

اما یک پرسش که ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده این است که چرا شاهزارده بن طلال مسئول این سرمایه گذاری شده است؟ اخرین باری که نام این سرمایه گذار مشهور عربستانی را شنیدیم، زمانی بود که در کنار ده ها شاهزاده عرب دیگر طی ماه نوامبر گذشته در هتلی مجلل در عربستان دستگیر و حصر شد.  بن سلمان وی را با ادعای فساد مالی و اداری دستگیر کرد.

بر این اساس می توان این معامله را یکی از مهم ترین سرمایه گذاری های وی پس از آزادی دانست. چیدن این مهره ها و همزمانی این ماجرا با شکست نسبی پروژه شهر هوشمند نئوم تا حدودی حکایت از تلاش بن سلمان برای بازگش به ایده آل هایش در حوزه فناوری دارد.

درواقع عده ای معتقدند بن طلال مهره بن سلمان برای تجدید قوا در حوزه فناوری است و حضور بن طلال تنها یک پوشش برای سوداهای بن سلمان است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-10-20 09:14

افزودن دیدگاه جدید