کد مطلب: 

219729

رباتی که زندگی شما را آسان‌تر می‌کند

Aeolus Robotics، شرکتی در سان فرانسیسکو است که یک نمونه اولیه از دستیار خانگی رباتیک خود را معرفی کرده است.
رباتی که زندگی شما را آسان‌تر می‌کند

به گزارش سیتنا، جاروبرقی‌های خودکار را باید جزو نخستین ربات‌های کاربردی دانست که جای خود را در خانه‌ها پیدا کردند و امروزه در ایران‌ هم طرفداران خود را دارند، اما به غیر از این جاروبرقی‌های هوشمند، ربات‌های خانگی دیگری هم تولید و عرضه شده که قابلیت‌های مختلف و امکانات جالبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این ربات‌ها به لطف پیشرفت فناوری هوش مصنوعی و پردازش صدا و تصویر اکنون قادر به اجرای وظایفی هستند که شاید تا چندی پیش در حوزه تخیلات قرار می‌گرفتند.

این ربات می‌تواند کارهای زندگی روزمره شما را انجام دهد. او زندگی شما را بسیار آسان‌تر می‌کند. با داشتن این ربات به جای این که کارهای خانه را انجام دهید می‌توانید استراحت یا وقت خود صرف انجام کار دیگری کنید.

این ربات حتی می‌تواند پس از این که از کار به خانه بازگشتید نوشیدنی مورد علاقه شما را آماده کند. برای قیمت این ربات، شرکت تنها اشاره کرده است که هزینه آن کمتر از یک مسافرت خانوادگی به خارج کشور است.

نام این ربات کارآمد Aeolus Robot می‌باشد. Auelos Robot دارای تکنولوژی هوش مصنوعی است. او از این تکنولوژی برای یادگیری تشخیص لوازم استفاده می‌کند. او می‌تواند لوازم و وسایل خانه را از جهت‌ها و فواصل مختلف تشخیص دهد. این خود یک پیشرفت فوق‌العاده در زمینه ساخت ربات با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی است.

Auelos Robot مکان اصلی وسایل را به خاطر می‌سپارد و با دیدن آن‌ها در مکان‌های دیگر، جا‌به‌جایشان می‌کند. البته این تنها یک مدل اولیه از ربات اصلی است و دانشمندان در حال توسعه مهارت‌های او هستند. توانایی حرکت کردن این ربات و دوربین‌های تعبیه شده در آن به او اجازه می‌دهد که در خانه گشت بزند و کارهایی که به او محول شده را انجام دهد. او حتی توانایی پیش‌بینی اتفاقات خطرناک را نیز دارد. اتفاقاتی مانند تشنج یک فرد یا افتادن یک انسان مسن بر روی زمین. در چنین شرایطی Aelous به گونه برنامه ریزی شده است که برای کمک به ارگان مربوطه تماس می‌گیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-10-17 14:12

افزودن دیدگاه جدید