کد مطلب: 

219568

پهن باند دولت الکترونیک در دولت دوازدهم با جدیت دنبال می شود

مدیرکل امور استانهای وزارت ارتباطات بابیان اینکه پهن باند دولت الکترونیک در دولت دوازدهم با جدیت دنبال می شود گفت: در آینده نزدیک از شبکه LTE در کشور برای مکالمات استفاده می شود.
پهن باند دولت الکترونیک در دولت دوازدهم با جدیت دنبال می شود

به گزارش سیتنا، مهرداد ترابیان در گفت و گو با خبرنگار مهر در تبریز، اظهار داشت: در جاهایی از قبیل تلفن ثابت، پوشش تلفن همراه و پهن باند اینترنت توسعه زیرساخت های ارتباطی برای اپراتورها صرفه اقتصادی نداشته باشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سرمایه گذاری می کند.

وی افزود: اتفاقی که از سال های گذشته شروع شده و در دولت دوازدهم با سرعت هرچه تمام به پیش می رود بحث پهن باند دولت الکترونیک و اینترنت است.

مدیرکل امور استانهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از اجرای پروژه های فاز دو توسعه ارتباطات زیرساخت روستایی کشور خبر داد و گفت: تا شهریورماه سال ۹۸ تمامی روستاهای بالای ۱۶ خانوار کشور از پهن باند اینترنت بهره مند می شوند.

ترابیان ادامه داد: منظور از پهن باند در قالب فاز دو توسعه ارتباطات زیرساخت روستایی کشور سرعتی بیش از اینترنت نسل سوم و چهارم دارد.

وی بابیان اینکه در بحث پوشش تلفن همراه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با محدودیت منابع مالی مواجه است، گفت: امسال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بحث پوشش تلفن همراه اولویت را برای روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار کشور قرار داده است.

مدیرکل امور استانهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: با توجه به ارتقاء استفاده از تکنولوژی اینترنت، در دنیا رفته رفته مکالمات از سبد سرویس اپراتورها حذف می شود و در آینده نزدیک از شبکه LTE در کشور برای مکالمات استفاده می شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-10-13 23:51

افزودن دیدگاه جدید