کد مطلب: 

218691

میزان استقبال از نسخه‌های مختلف اندروید مشخص شد

گوگل به‌تازگی آماری را منتشر کرده که نشان‌دهنده میزان استقبال کاربران از نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل اندروید است.
میزان استقبال از نسخه‌های مختلف اندروید مشخص شد

به گزارش سیتنا به نقل از وب سایت phonearena، با توجه به آنکه سیستم‌عامل اندروید محبوب‌ترین سیستم‌عامل موبایل در جهان محسوب می‌شود، حالا به‌تازگی آمارها نشان می‌دهد که نسخه اندروید ۸.۰ موسوم به اندروید اوریو شاهد یک رشد دو درصدی در ماه سپتامبر سال جاری میلادی بوده است.

این آمارهای جدید که مقدار توزیع‌پذیری و نصب و استفاده کاربران از نسخه‌های مختلف سیستم عامل اندروید را در جهان نشان می‌دهد، نشان‌دهنده پرکاربردترین نسخه و کم طرفدارترین نسخه‌های اندروید بوده است.

گوگل در حالی این گزارش و نمودارها را منتشر کرده که هنوز ماه سپتامبر به پایان نرسیده بود اما چیزی که در این اعداد و ارقام به وضوح به چشم می‌خورد، آن است که اندروید نوقا هنوز محبوب‌ترین و پردانلودترین نسخه از این سیستم عامل موبایلی بوده است.

نسخه اندروید اوریو که نسل بعد از نوقا بود، نتوانسته به‌طور تمام و کمال جایگزین نوقا شود و هنوز بزرگترین سهم از توزیع نسخه‌های مختلف اندروید را نوقا تشکیل می‌دهد. البته در این ماه، میزان نصب، به‌روزرسانی و استفاده کاربران گوشی‌های اندرویدی از نسخه ۸.۰ (اوریو) دو درصد رشد و افزایش داشته است که البته در مقایسه با مدت زمان ارائه و انتشار نهایی آن، چندان قابل توجه نیست.

جدیدترین نسخه از اندروید هم‌اکنون نسخه ۹.۰ موسوم به اندروید پای (Android Pie) است که در حال حاضر کمتر از ۰.۱ درصد از سهم بازار گوشی‌های مبتنی بر اندروید را به خود اختصاص داده است. البته انتظار می‌رود که محبوبیت و نصب اندروید اوریو روز به روز افزایش یابد و با استقبال بیش‌تر کاربران، سهم آن نیز از میزان توزیع‌پذیری نسخه‌های مختلف این سیستم عامل بیش‌تر شود.

نمودار زیر به وضوح نشان‌دهنده میزان و درصد استقبال کاربران از نسخه های مختلف اندروید است:

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-10-01 12:19

افزودن دیدگاه جدید