کد مطلب: 

218545

اینترنت اشیاء در چه زمینه‌هایی می‌تواند به بهبود زندگی کمک کند؟

به‌تازگی کارشناسان فعال در حوزه فناوری فهرستی از مزایای اینترنت اشیا و گجت‌های هوشمند را منتشر کرده‌اند که به‌وضوح نشان‌دهنده بهبود زندگی شهروندان در آینده است.
اینترنت اشیاء در چه زمینه‌هایی می‌تواند به بهبود زندگی کمک کند؟

به گزارش سیتنا به نقل از وب سایت entrepreneur، ‌ امروزه فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطاتی در همه جنبه‌های روزانه زندگی مردم از قبیل بانک‌ها، بازار، حوزه‌های آموزشی و غیره تاثیرگذارند.

اینترنت اشیاء به معنی یک شبکه جهانی از اشیاء مرتبط متصل است که هر یک دارای آدرس مختص به خود بوده و بر اساس قراردادهای استانداردشده‌ای با یکدیگر در ارتباط هستند.

این سیستم جدید کنترل از راه دور و کنترل هوشمند اشیاء و دستگاه‌ها امروزه در کشورهای توسعه‌یافته‌ای همچون کره جنوبی در سیستم‌های اداری و همچنین وسایل منزل بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حالا به تازگی فهرستی از مزایای فناوری‌های نوین اینترنت اشیا و گجت‌های هوشمند متصل به شبکه جهانی اینترنت توسط کارشناسان فناوری در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می‌دهد با توسعه این فناوری و گسترش استفاده مردم از گجت‌های هوشمند، زندگی شهروندی بسیار بهینه‌تر خواهد شد.

اثرات اینترنت اشیا در کاهش مصرف برق و انرژی

گجت های هوشمند متصل به اینترنت این امکان را به کاربران می‌دهد تا از مصرف بی‌رویه برق که معمولا توسط وسائل پرمصرف در خانه یا محل کار رخ می دهد، جلوگیری به عمل بیاورد. در صورتی که شهروندان خانه خود را هوشمندسازی کرده باشند، به آنها هشداری مبنی بر اتلاف انرژی توسط وسائلی که حتی فکرش را هم نمی کنند، داده شود. بعنوان مثال، اگر یک کابل شارژ بدون استفاده به پریز برق باشد، به موبایل شما هشداری مبنی بر اتلاف  و مصرف بیهوده برق توسط آن داده می شود تا در اسرع وقت، آن را از پریز برق خارج کنید.

اثرات اینترنت اشیا در افزایش امنیت منزل

یکی دیگر از مزایای اینترنت اشیا و هوش مصنوعی آن است که می‌تواند امنیت منزل و محل کار شهروندان را تا حد زیادی افزایش دهد و به آنها این اطمینان را بدهد که بدون هیچ ترس و واهمه خاصی، به سفر رفته و خانه خود را ترک کنند.

اثرات اینترنت اشیا در مدیریت مصرف آب

هوش مصنوعی و اینترنت اشیای بکار رفته در گجت‌های خانگی این امکان را به کاربران می‌دهد تا با نصب بر روی دستگاه‌های مربوط به مصرف بهینه آب، به آنها کمک کند که مصرف آب منزل خود را کاهش دهند.

اثرات اینترنت اشیا در هوشمندسازی منزل

یکی دیگر از مزایای این فناوری می‌تواند اتصال هوشمندانه بسیاری از وسائل خانه با یکدیگر باشد که در انجام کار و فعالیت‌های مختلف کاربران می‌تواند تا حد زیادی کمک کننده باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-09-27 14:50

افزودن دیدگاه جدید