کد مطلب: 

218457

شفر واقعاً به ادمین‌های اینستاگرام پول می‌داد؟

علاقه شفر به زندگی در اینستاگرام و پست‌های پشت سرهمی که به اشتراک می‌گذارد، به این شائبه دامن زده که او برای حمایت از خودش به صفحه‌های اینستاگرامی پول داده است.
شفر واقعاً به ادمین‌های اینستاگرام پول می‌داد؟

به گزارش خبرورزشی، گلایه‌های وینفرد شفر که گفته بود بعضی‌ها با صد دلار در فضای مجازی به نفع تو می‌نویسند، اما من ترجیح می‌دهم صد دلاری‌ام را جای دیگری خرج کنم، سوءتفاهم عجیبی تولید کرد... وقتی شفر برای بی‌ارزش نشان دادن انتقاد‌های مطرح شده در فضای مجازی، مدعی شد بعضی‌ها با صد دلار از او حمایت می‌کنند و اگر صد دلار را نگیرند، علیه‌اش می‌شوند، یک صفحه استقلالی جواب داد؛ «صد دلاری تو را نمی‌خواهیم، تیم را درست کن که اگر به پرسپولیس ببازی، با صدهزار دلار هم نمی‌توانی در استقلال بمانی» و صفحه دیگری که به صفحه رسمی هواداران استقلال شهرت دارد، نوشت: «ما صد دلار شما را برای تعریف کردن نمی‌خواهیم لطفاً به جای درگیر بودن در پست‌های اینستاگرام روی تاکتیک تیم کار کنید تا در شهرآورد فاجعه دیگری رخ ندهد!»

همین حرف‌ها و پیام‌ها باعث شد عده‌ای شفر را متهم کنند که تا به حال به ادمین‌های برخی صفحه‌های اینستاگرامی نفری صد دلار رشوه می‌داده تا از او حمایت کنند، اتهامی که از سوی نزدیکان شفر به شدت رد می‌شود؛ «شفر چنین پولی به هیچ‌کس نداده است. او اصلاً با کسی در ارتباط نیست که پول بدهد تا از او تعریف کنند.»

علاقه شفر به زندگی در اینستاگرام و پست‌های پشت سرهمی که به اشتراک می‌گذارد، به این شائبه دامن زده که او برای حمایت از خودش به صفحه‌های اینستاگرامی پول داده است. در این صورت باید به تمام تعریف‌هایی که تا امروز در فضای مجازی از او شده، شک کرد، اما بعید است یک مربی حرفه‌ای در سطح شفر چنین حرکت چیپ و زننده‌ای انجام داده باشد!

پس ماجرای صد دلاری چیست؟ به نظر می‌رسد تنها هدف شفر از بیان این حرف، زیر سؤال بردن دیدگاه‌های انتقادی مخالفان خود باشد. او که بعد از حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا فضا را علیه خود می‌دید، احتمالاً قصد داشته منتقدانش را از چشم هواداران بیندازد. اگر شفر واقعاً به کسی پول داده بود، دیوانه نبود که این موضوع را علنی کند. او درست مثل علی پروین که روزگاری منتقدان خود را خبرنگاران هزار تومانی نامیده و مدعی شده بود برخی خبرنگاران با هزار تومان قلم خود را می‌فروشند، مخالفان خود را آدم‌هایی معرفی کرد که با صد دلار می‌توان آن‌ها را خرید.

هرچند این نگاه به شدت سیاه و غیرواقعی است و بسیاری از کسانی که این روز‌ها در فضای مجازی از شفر انتقاد می‌کنند، همان‌هایی هستند که تا همین چند ماه پیش، شفر را ستایش می‌کردند و به او لقب جادوگر می‌دادند، اما نمی‌توان این واقعیت را هم کتمان کرد که پشت برخی مخالفت‌ها با شفر، رد پای منافع شخصی هم دیده می‌شود. ستاره‌ای که با شفر مشکل پیدا کرده، تلاش می‌کند هوادارانش را علیه سرمربی استقلال بشوراند، مدیری که صندلی‌اش را در باشگاه از دست داده و از سوی شفر به دلالی و گرفتن پورسانت متهم شده، پروژه تخریب سرمربی آلمانی را در فضای مجازی کلید زده است و همین فعالیت‌ها تمرکز شفر که متأسفانه بیش از حد درگیر اینستاگرام است را به هم می‌زند.

حالا در آستانه شهرآورد پایتخت و در حالی که نتایج آبی‌ها ناامیدکننده بود، همین سوءتفاهم یکصد دلاری می‌تواند حاشیه‌ای جدید برای استقلال تولید کند، به خصوص که هواداران احساسی استقلال این حرف‌ها را باور می‌کنند...

دیشب یکی از هواداران استقلال در تماس با روزنامه خبرورزشی مدعی شد بعد از شهرآورد، اسناد پرداخت‌های پسر شفر به ادمین‌های چند صفحه هواداری استقلال را در فضای مجازی منتشر می‌کند و اصرار داشت به ما بقبولاند شفر از طریق پسرش در قالب هدیه، به برخی ادمین‌ها پول می‌داده، اما حقیقت این است که هیچ سند و مدرکی وجود ندارد و اگر سطحی‌نگر نباشیم، منظور شفر کاملاً واضح است و او می‌خواسته به هواداران استقلال بگوید خیلی راحت می‌تواند با پرداخت صد دلار، منتقدان خود در فضای مجازی را به موافقانش تبدیل کند، ولی اهل پرداخت این پول‌ها نیست.

از هفته‌نامه‌ها تا صفحه‌های اینستاگرامی
از هزار تومانی پروین تا صد دلاری شفر

حرف‌های شفر که گفت: بعضی‌ها با صد دلار از او تعریف می‌کنند و اگر صد دلار را نگیرند، از او انتقاد می‌کنند، چنان جنجال به پا کرد که بازی بد استقلال در قائمشهر را هم تحت‌الشعاع قرار داد. شفر البته اولین نفری نیست که منتقدان خود را پولکی می‌نامد.

داستان هزار تومانی علی پروین

در عصر انتشار هفته‌نامه‌های ورزشی، علی پروین به برخی خبرنگاران منتقد خود لقب هزار تومانی داده بود. پروین مدعی شده بود برخی خبرنگاران با هزار تومان قلم خود را می‌فروشند و از این و آن تعریف یا انتقاد می‌کنند. حالا در عصر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، شفر قیمت را از هزار تومان بالا برده و با نرخ جدید دلار به یک میلیون و پانصد هزار تومان رسانده است. البته تورم را هم باید در نظر گرفت.

مشاوران ۴۰۰ هزار تومانی صفایی‌فراهانی

دوره ریاست صفایی‌فراهانی در فدراسیون فوتبال، شایعه شد فدراسیون به برخی روزنامه‌نگاران قدیمی ماهی چهارصد هزار تومان حقوق می‌دهد تا آن‌ها در رسانه‌های خود حامی تصمیم‌های صفایی‌فراهانی باشند. نزدیکان رئیس وقت فدراسیون فوتبال آن زمان ادعا کردند این چند روزنامه‌نگار قدیمی فقط مشاور صفایی‌فراهانی هستند و موضوع همکاری آن‌ها با فدراسیون، مشورت دادن است نه حمایت رسانه‌ای!

مشاوران مسافرتی دکتر دادکان

دکتر محمد دادکان نگاه دوگانه‌ای به روزنامه‌نگاران داشت. از نظر او، خبرنگاران یا سفید سفید بودند یا سیاه سیاه! آن زمان که دادکان روزنامه‌نگاران مخالف خود را به باج‌خواهی متهم می‌کرد، منتقدان رئیس فدراسیون فوتبال هم این اتهام را به او وارد می‌دانستند که برخی خبرنگاران طرفدار خود که در مطالب‌شان خیلی زیاد از واژه دکتر استفاده می‌کنند را به مسافرت‌های خارجی می‌فرستد.

مشاوران نگارشی فتح‌االله زاده

یک مقطع از دوران مدیریت علی فتح‌الله زاده در استقلال هم این شایعه به گوش می‌رسید که او چند روزنامه‌نگار را به اسم مطلب نوشتن برای روزنامه استقلال جوان اطراف خودش جمع کرده و به هوای مطلب دادن به استقلال جوان به آن‌ها حقوق‌های قابل توجه می‌پردازد که در ازایش، در رسانه‌های خود هوای او را داشته باشند و از مدیریت فتح‌ا... زاده در استقلال انتقاد نکنند. شایعه‌ای که فتح‌الله زاده ردش می‌کرد و می‌کند.

مشاوران سکه‌ای پرسپولیس

همان زمان درباره پرسپولیس مهندس عابدینی هم شایعاتی وجود داشت؛ عابدینی در خانه‌اش یک ظرف پر از سکه بهار آزادی دارد و به هر خبرنگاری که به دیدار او می‌رود، سکه هدیه می‌دهد... شایعه‌ای که بیشتر به موضوع یک سناریوی فانتزی شباهت داشت. دوره رویانیان هم شایعه شد فهرست بلندبالایی از خبرنگارانی وجود دارد که از باشگاه پرسپولیس حق مشاوره ماهانه چند میلیون تومانی می‌گیرند، فهرستی که هرگز منتشر نشد!

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2018-09-24 22:45

افزودن دیدگاه جدید