کد مطلب: 

217437

هک صفحه رامبد جوان محصول چه تفکری است؟

پس از مسابقه خنداننده‌شو در برنامه خندوانه و ناکامی یکی از دو شخصی که به مسابقه فینال دعوت شده بود، صفحه رامبد جوان در اینستاگرام در اعتراض به آنچه عدم حمایت از یکی از فینالیست‌های این مسابقه بود، هک شد؛ واکنشی که نشان می‌دهد روش اعتراض در کشورمان آموزش داده نشده و هر شخصی دارای توان مواجهه رادیکال با مسائل را داشته باشد، اعتراض خود را از شیوه رادیکالی که در آن مهارت دارد، به نمایش می‌گذارد.
هک صفحه رامبد جوان محصول چه تفکری است؟

به گزارش سیتنا، سایت تابناک نوشت: مسابقه خنداننده‌شو در برنامه خندوانه در این دوره با حضور برخی چهره‌های توییتری برگزار شد و رامبد جوان پس از جذب اینفلوئنسرهای اینستاگرامی، این بار سراغ توییتری‌ها رفت و آنها را بازی داد. در این دوره از مسابقه خنداننده شو اگرچه به اندازه دوره‌های پیشین شاهد توجه عمومی به این مسابقه نبودیم اما همچنان این برنامه طیف گسترده‌ای از مخاطبان را به خود جلب کرده بود و بخش جذاب این مسابقه بود.

پس از مشخص شدن نتیجه این مسابقه، اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ داد و صفحه رامبد جوان در اینستاگرام هک شد. هکر صفحه رامبد جوان، علت این اقدامش را عدم حمایت از شرکت کننده ی مورد علاقه‌اش خوانده و در این زمینه به نقد عملکرد جوان و همکارانش پرداخته است.

در توضیح این هکر آمده است:

«سلام، این پیج هک نشده ... برای چند دقیقه با اقای جوان کلامی دارم
ضمن عرض خسته نباشید و خداقوت بابت تمام زحماتی که برای مردم ایران می‌کشید
چندتا مسئله هست که دوس دارم اینجا عنوان کنم:

آقای جوان در مسابقه خنداننده شو در مرحله نیمه نهایی ابوطالب حسینی با تعداد بسیار زیاد رای بیشتر از مردم اول شد و به مرحله نهایی اومد اما در مرحله نهایی هیچ انگیزه ای برای استند آپ نداشتن (مستحضر هستید که این تنها دلیلش بیخابی نبود واقعا) هر چهار داور سکوت کرده بودن و هیچ ری اکشن خاصی هم نداشتن اما در قسمت دوم نهایی بعد از وارد شدن علی صبوری عزیز هر چهار داور در حال تعریف و تمجید بودن از ایشون حتی آقای احسان کرمی هم گاهی وارد صحنه میشدن و ری اکشنایی در مورد اجرای علی صبوری عزیز داشتن که همه این مسائل باعث عوض شدن افکار بیننده ها و حتی عوض شدن نظرشون راجب این دو فینالیست میشه ایکاش برای هر دوی این عزیزان بصورت یکسان انرژی اهمیت قاعل (قائل) بودید...

و در آخر هم از شما اقای جوان و برنامه سرگرم کننده تون و تمام عواملی که پشت صحنه زحمت میکشن و اللخصوص جناب خان (محمد بحرانی) عزیز که واقعا مردم عاشقشون هستن و از لحظه به لحظه حضورشون در برنامه لذت میبرن، و بابت همه زحماتتون صمیمانه تشکر دارم...

انشالا سالیان سال صادقانه و شفاف در کنار مردم و باعث لحظه های شادشون باشید ... راستی برای بازگشت به پیجتون کافیه یه ریست پسوورد برای ایمیل یا شماره همراهتون بفرستید و بلافاصله وارد پیجتون بشید ،چون من به اطلاعات پیجتون دست نزدم ،تازه تیک آبی اینستاگرام هم الان دیگه میتونید به راحتی بگیرید و پیجتون رو معتبر و ایمن کنید، در کل هدفم هک کردن و اذیت کردنتون نبود خواستم چند کلامی رو اینجوری باهاتون گپ بزنم. دوستدار شما»

اکنون بیش از آنکه هک صفحه رامبد جوان مهم باشد، انگیزه و نحوه عملکرد آن حائز اهمیت است. هک صفحه به عنوان اعتراض به نتیجه مسابقه یک برنامه شبانه کمدی، نشان می‌دهد که نحوه صحیح اعتراض آموزش داده نشده است. اینکه اگر توان رفتار رادیکال را به عنوان ابزار اعتراض داشته باشیم، از آن استفاده کنیم، اتفاقی است متاسفانه هر روز ابعاد تازه‌تری می‌یابد و هک این صفحه نیز نمود عینی، پررنگ‌تر شدن چنین واکنش‌هایی است.

به نظر می‌رسد کم‌کاری مسئولین در آموزش اعتراض و نقد در چارچوب از مدارس تا دانشگاه منجر به اعتراض با حمله کامنتی به صفحات اینستاگرامی و اکنون هک صفحه هنرمندان به عنوان اعتراض منتهی شده است. انتظار این است که در این زمینه شاهد عکس العمل‌هایی فراتر از فرهنگ سازی در حد نصب بنر و پخش کلیپ باشیم و باید آموزش در این زمینه فعال شود و فرهنگ و روش نقد و اعتراض را به کودکان آموزش داد تا نگرانی‌ها در این زمینه کاهش یابد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-08-26 11:47

افزودن دیدگاه جدید