کد مطلب: 

217425

سامسونگ سومین شرکت سرمایه‌گذار جهان در بخش تحقیق و توسعه

شرکت کره‌ای سامسونگ از لحاظ سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه رتبه سوم جهان را به خود اختصاص داده است.
سامسونگ سومین شرکت سرمایه‌گذار جهان در بخش تحقیق و توسعه

به گزارش سیتنا به نقل از وب سایت theinvestor، تازه‌ترین فهرست منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی Ernst & Young نشان می‌دهد که شرکت سامسونگ به منظور افزایش کیفیت و رتبه خود در بخش تحقیق و توسعه (R&D) که مهم‌ترین بخش برای پیشرفت هر شرکتی در جهان به شمار می‌رود، تمرکز ویژه‌ای بر روی آن داشته است به گونه‌ای که جایگاه سوم جهان را کسب و از آن خود کرده است.

این شرکت مستقر و فعال در کره‌جنوبی با سرمایه‌گذاری کلانی به ارزش ۱۳.۱ میلیارد یورو در بخش تحقیق و توسعه، بعد از شرکت‌های آمریکایی آمازون با سرمایه‌گذاری ۲۰.۱ میلیارد یورویی و شرکت آلفابت (شرکت مادر گوگل) با سرمایه گذاری ۱۴.۸ میلیارد یورویی در جایگاه سوم قرار گرفته است.

لازم به ذکر است بعد از سامسونگ، شرکت اینتل، یکی از تولیدکنندگان بزرگ و فعال در حوزه تراشه و پردازنده، رتبه چهارم این فهرست را به خود اختصاص داده است  و ۱۱.۶ میلیارد یورو در بخش تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کرده است.

در اینجا باید گفت که سرمایه‌گذاری‌های سامسونگ الکترونیکس همگی برای توسعه فناوری های مربوط به موبایل این شرکت نبوده است ولی بخش اعظمی از آن برای طراحی و تولید گوشی های هوشمند با قابلیت های جدید و منحصر بفرد خرج و هزینه شده است. همچنین این آمار و ارقام مربوط به سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی است که خروجی آن گوشی های بدون حاشیه، باریک و زیبایی نظیر گلکسی اس ۸، اس ۸ پلاس و نوت ۸ بود.

به‌طور کلی، براساس گزارش‌های منتشر شده، سرمایه‌گذاری‌هایی که ۵۰۰ شرکت برتر در سال ۲۰۱۷ در بخش تحقیق و توسعه انجام داد اند، در مقایسه با سال قبل از آن ۶ درصد افزایش پیدا کرده است و در مجموع به رقمی معادل ۵۳۲ میلیارد یورو رسیده است.

در این فهرست که شامل ۵۰۰ شرکت برتر در جهان می شود، ۱۲۷ شرکت آمریکایی بیشترین سرمایه گذاری را در بخش تحقیق و توسعه اختصاص داده اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-08-26 09:18

افزودن دیدگاه جدید