کد مطلب: 

217099

از فناوری وای‌فای جهت تشخیص بمب استفاده می‌شود

محققان دانشگاه راتجرز راهکار جدیدی را ابداع کردند که در آن می توان با استفاده از فناوری Wifi وجود سلاح، بمب و مواد شیمیایی را درون کیف و چمدان تشخیص داد.
از فناوری وای‌فای جهت تشخیص بمب استفاده می‌شود

به گزارش سیتنا به نقل از پایگاه خبری ساینس دیلی، این سیستم تشخیص جدید به سادگی نصب می شود، هزینه های نظارتی را کاهش می دهد و اقدامات معارض با حریم خصوصی افراد از جمله جستجوی کیف و چمدان ها را حذف می کند. در حالی که روش های متداول نظارتی مستلزم بهره گیری از نیروی انسانی و تجهیزات پرهزینه هستند.

سیگنال های Wifi قادرند در مکان های عمومی به درون کیف و چمدان مردم نفوذ کنند، ابعاد اشیای خطرناک و فلزی از جمله قوطی های آلومینیومی، سلاح، لپ تاپ و باتری های مورد استفاده برای انفجار بمب را تشخیص داده و این اشیا را شناسایی کنند.

همچنین سیگنال های Wifi قابلیت تشخیص حجم مایعات از جمله آب، اسید و سایر مواد و ترکیبات شیمیایی مورد استفاده برای انفجار را دارند.

این سیستم ارزان قیمت، نیازمند یک دستگاه Wifi با دو یا سه آنتن است که به سادگی با شبکه های Wifi موجود یکپارچه می شود. این سیستم رخدادهای پس از برخورد و بازگشت سیگنال Wifi از سطح اشیا و مواد را تجزیه و تحلیل می کند.

در آزمایشاتی که با استفاده از 15 نوع شی مختلف و شش نوع کیف انجام گرفت مشخص شد این سیستم قادر است اشیای خطرناک را با دقت 99 درصد، اشیای فلزی را با دقت 98 درصد و مایعات را با دقت 95 درصد شناسایی کند. دقت این سیستم در مورد کوله پشتی های عادی بیش از 95 درصد است و زمانی که اشیای درون کوله پشتی بسته بندی شده باشند 90 درصد است.

اکنون محققان در تلاشند تا دقت شناسایی اشیا را از طریق تصویربرداری از شکل ظاهری آن ها افزایش دهند.

این فناوری در کنفرانس امنیت شبکه ها و ارتباطات IEEE که در سال 2018 برگزار شد، جایزه بهترین تحقیقات علمی را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-08-16 10:36

افزودن دیدگاه جدید