کد مطلب: 

217054

مراقب کد فعالسازی یک بار مصرف هنگام خرید موبایل باشید

کد فعالسازی یکبار مصرف با اجرای رجیستری گوشیهای تلفن همراه باید حتما از فروشندگان موبایل دریافت شود در غیر این صورت دستگاه قادر به دریافت خدمات از اپراتورهای موبایل نخواهد بود.
مراقب کد فعالسازی یک بار مصرف هنگام خرید موبایل باشید

به گزارش سیتنا، اجرای مرحله به مرحله طرح ملی ثبت شناسه گوشیهای تلفن همراه و پیچیدگیهایی که متولیان این طرح در پروسه فنی در نظر گرفته اند باعث شده تا بسیاری مردم نسبت به برخی موضوعات مطرح در آن سر درگم شده یا با فرآیندی که از هنگام خرید تا نقل و انتقال گوشی همراه آنهاست، آگاهی چندانی نداشته باشند.

یکی از عناوینی که باید مورد توجه باشد و در گام نخست خرید گوشی باید رعایت شود، دریافت کد فعال‌سازی گوشی از فروشنده گوشی است.

کد فعالسازی یک کد 6 رقمی یکبار مصرف است که نباید با صفر آغاز شود، این کد به ازای هر گوشی تولید می‌شود و برای فعال‌شدن تجهیز در شبکه اپراتوری به‌کار می‌رود.

به این ترتیب هر گوشی به همراه یک کد فعال‌سازی به خریدار ارائه می‌شود؛ این کد با عبارت کد فعالسازی یا Activation Code به‌صورت «اسکرچ‌شده» بر روی کارت گارانتی درج شده یا با برچسب برروی جعبه تلفن همراه الصاق شده است.

برای فعالسازی تلفن‌های همراه دو (چند) سیمکارته، تنها کافیست با استفاده از کد فعالسازی، یکی از شناسه‌های تلفن همراه را فعال کرد. در صورتیکه تلفن همراه قانونی و اطلاعات آن در سامانه ثبت باشد، به‌صورت اتوماتیک شناسه‌(های) بعدی نیز فعال می‌شود.

بنابراین کد فعالسازی یکبار مصرف است و تنها کافیست یکی از شناسه‌های تلفن همراه یا همان IMEI را فعال کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-08-15 14:36

افزودن دیدگاه جدید