کد مطلب: 

216901

نقص امنیتی اس 7 سامسونگ در مقابل هکرها

یک بررسی جدید نشان می‌دهد گوشی‌های هوشمند سامسونگ (s7 Galaxy ) در برابر آسیب پذیری Meltdown ناتوان است.
نقص امنیتی اس 7 سامسونگ در مقابل هکرها

به گزارش سیتنا، یک بررسی جدید نشان می دهد گوشی های هوشمند سامسونگ (s7 Galaxy) در برابر آسیب پذیری Meltdown ناتوان است. این آسیب‌پذیری به طور بالقوه ده‌ها میلیون کاربر را در معرض خطر هک شدن قرار می‌دهد. گزارش سامسونگ حاکیست در سال ارائه گوشی اس۷، چهل و هشت میلیون دستگاه از آنرا فروخته و احتمالا ۳۰ میلیون از این گوشی همچنان در حال استفاده است.

آسیب پذیری Meltdown ، که عمدتا بر روی پردازنده‌های اینتل تاثیر می‌گذاشت، به هکرها اجازه می‌دهدتا به طور بالقوه یک لایه سخت افزاری سیستم را دور بزند و مهاجمین به داده‌های کاربر که به طور معمول به آنها دسترسی ندارند، دسترسی پیدا کنند. پژوهشگران دانشگاه Graz اتریش، هفته گذشته اعلام کردند که راه بهره‌برداری این آسیب‌پذیر ازگوشی‌های هوشمند اس 7 سامسونگ را کشف کرده‌اند. پیشتر تصور می‌شد که این گوشی‌ها نسبت به این آسیب‌پذیری امن هستند.

پژوهشگران اعلام کرده‌اند که بطور بالقوه صدها میلیون گوشی دیگر نیز وجود دارد که Meltdown بر آنها اثر می گذارد و بدلیل عدم اطلاع سازندگان این گوش‌های همراه ، آسیب‌پذیری آن‌ها هنوز برطرف نشده است. به منظور رفع این ایراد، سامسونگ وصله‌ای برای آن منتشر کرده اما هنوز گزارشی مبنی بر بهره‌برداری از آسیب‌پذیری منتشر نشده است. توصیه می‌شود کاربران گوشی‌های اس 7 سامسونگ با بروزرسانی گوشی خود، وصله منتشر شده را نصب کنند و گوشی خود را بروز نگه دارند.

گفتنی است؛ در ابتدای سال جاری با کشف دو آسیب‌پذیری Meltdown و Spectre مشخص شد که بیشتر پردازنده‌های مدرن دارای یک نقص طراحی هستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-08-13 09:15

افزودن دیدگاه جدید