کد مطلب: 

216795

نوبخت: برای یک میلیون نفر در قانون بودجه امسال شغل پیش بینی شده است

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه 3 میلیون و 300 هزار نفر بیکار در کشور داریم، گفت که در تبصره 18 قانون بودجه امسال، یک میلیون شغل پیش بینی شده است و با ایجاد سالیانه یک میلیون فرصت شغلی تا پایان برنامه ششم توسعه، نرخ بیکاری تک رقمی می شود.
نوبخت: برای یک میلیون نفر در قانون بودجه امسال شغل پیش بینی شده است

به گزارش سیتنا، «محمدباقر نوبخت» در جلسه امضای تفاهمنامه «ایجاد اشتغال گسترده و پایدار» با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در تبصره 18 قانون بودجه سال 1397، مساله ایجاد اشتغال برای یک میلیون نفر پیش بینی شده است.
نوبخت تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال در زمینه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی سه هزار میلیارد تومان بودجه از دولت، نظام بانکی و صندوق توسعه ملی تامین می شود.
وی یادآوری کرد: 14 هزار و 300 میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی، پنج هزار میلیارد تومان از منابع سازمان هدفمندی و 15 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به علاوه 30 هزار میلیارد تومان از نظام بانکی برای ایجاد یک میلیون فرصت شغلی اختصاص یافته است.

**ایجاد شغل سرمایه گذاری می خواهد نه پول پاشی
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: معتقدیم با پول پاشی شغل ایجاد نمی شود و باید در قواره سرمایه گذاری های مختلف برای طرح های مولد اشتغال ایجاد کنیم.
وی اضافه کرد: حدود 157 هزار شغل با سرمایه گذاری در طرح های اشتغالزای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایجاد می شود و این سازمان درباره تحقق این امر متعهد شده است.
نوبخت ادامه داد: در بخش مسکن نیز حدود 300 هزار فرصت شغلی برای ساخت 50 هزار مسکن روستایی، 50 هزار مسکن حمایتی شهری و بازسازی 100 هزار واحد مسکونی قدیمی پیش بینی کردیم و ایجاد فرصت های شغلی در پروژه های نوسازی ناوگان شهری، صنایع کوچک، کشاورزی و غیره به همین منوال ادامه می یابد.
به گفته وی، برای ایجاد یک میلیون فرصت شغلی، 12 برنامه کلان طراحی شده که تفاهمنامه با سازمان میراث فرهنگی یکی از آنهاست.

** ترکیه برای مقابله با هجمه آمریکا از ایران الهام می گیرد
نوبخت عنوان کرد: برای ایجاد شغل جوانان خود، منتظر آمریکا نمی مانیم و مشاغل تعریف شده ما به هیچ کمک بیرونی احتیاج ندارد.
وی درباره افت ارزش لیر ترکیه در برابر دلار تاکید کرد «می بینید بر سر همسایه ما ترکیه چه آمده است و آنها چگونه برای مقابله با هجمه های اقتصادی آمریکا از ایران الهام می گیرند».
رییس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: دشمن با هجوم ناعادلانه سعی دارد به جوانان ما القا کند برای ایجاد شغل باید متکی به غربی ها باشیم اما همانطور که رهبری فرمودند ما برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی به توان داخلی تکیه می کنیم و این شعار ما در مقام عمل قابل ملاحظه و محاسبه خواهد بود.
نوبخت یادآوری کرد: دیروز صندوق بین المللی پول در آخرین گزارش خود جایگاه ایران در اقتصاد دنیا را هجدهم اعلام و پیش بینی کرد بزودی ایران با عبور از کانادا، اسپانیا و عربستان به قدرت پانزدهم اقتصادی دنیا بدل می شود.

**مونسان: در 2 مرحله اجرایی 190 هزار شغل ایجاد می کنیم
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این نشست گفت: انتخاب این سازمان به عنوان اولین سازمان مورد نظر برای امضا تفاهمنامه ایجاد اشتغال در بین طرح های 12 گانه، نشان از ماموریت سخت ما دارد.
«علی اصغر مونسان» افزود: این سازمان در سه بخش فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در جامعه اثر دارد و معرفی داشته های فرهنگی و ایجاد نشاط اجتماعی از رسالت های بخش گردشگری است.
معاون رییس جمهوری ادامه داد: در بخش رسالت اجتماعی نیز تولید عادلانه ثروت و اشتغالزایی برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر از اهداف ماست و می توان با اشتغالزایی از طریق صنایع دستی و 600 واحد کنونی بوم گردی که به 2 هزار واحد می رسد به مهاجرت معکوس دست پیدا کرد.
«در بخش اقتصادی نیز جاذبه های گردشگری ایران جایگاه سوم جهان را دارد و در آینده نه چندان دور این جایگاه ارتقا پیدا می کند».
مونسان ارزآوری مستقیم و غیرمستقیم گردشگری، ایجاد اشتغال با سرمایه گذاری اندک و سرعت 2.5 برابری اشتغالزایی نسبت به بخش های صنعتی را از مزایای این صنعت دانست و یادآوری کرد: بیشتر مشاغل مورد نظر ما کسب و کارهای کوچک است که ورشکستگی و خطر سرمایه گذاری ندارد.
معاون رییس جمهوری ابراز امیدواری کرد با اجرای این تفاهمنامه و تامین بودجه در گام اول 157 هزار شغل و در مرحله دوم 190 هزار شغل به دست این سازمان ایجاد شود.

** پشتیبانی صندوق توسعه از طرح های اشتغالزا
رییس صندوق توسعه ملی نیز در این نشست گفت: گردشگری در بوم گردی خلاصه نمی شود و ما با خرید هواپیما، پشتیبانی از توسعه هتل ها، ریل سازی و نوسازی ناوگان شهری و بین شهری می توانیم تحریم های آمریکا را بشکنیم.
«مرتضی شهیدزاده» افزود: گردشگری می تواند موتور حرکت بسیاری از مشاغل باشد و صندوق توسعه ملی نیز در این زمینه پشتیبان واحدهای اقتصادی، توسعه ای و اشتغالزاست.
در این نشست که در محل تالار اجتماعات یاران شهید بهشتی سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، علاوه بر رییسان سازمان های برنامه و بودجه و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و صندوق توسعه ملی، برخی مدیران بانکی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-08-11 22:13

افزودن دیدگاه جدید