کد مطلب: 

216756

Galaxy Note 9 به صورت رسمی معرفی شد

شرکت سامسونگ پس از ماه‌ها انتظار بالاخره Galaxy Note 9 را در نیویورک آمریکا به صورت رسمی معرفی کرد.
Galaxy Note 9 به صورت رسمی معرفی شد

به گزارش سیتنا، Galaxy Note 9 بالاخره توسط سامسونگ به صورت رسمی معرفی شد و وظیفه پرچمداری این شرکت را برای مدتی به عهده گرفت. در نگاه اول به نظر می‌رسد که این فبلت تنها نسخه آپدیت Galaxy Note 8 باشد اما چندین پیشرفت چشمگیر به خود دیده است.

برای آغاز باید گفت که Galaxy Note 9 در جای پای مسخه قبلی خود قدم برداشته است اما صفحه نمایشگر این گوشی 6.4 اینچ شده است و ظرفیت باتری آن نیز 20 درصد افزایش پیدا کرده و به 4000 میلی‌آمپر شده است. این نمایشگر بزرگترین نمایشگری است که شرکت سامسونگ تا به حال روی یکی از گوشی‌های خود قرار داده است. نمایشگر 6.4 اینچی Note 9 فقط 0.1 اینچ از Note 8 بزرگتر است و دارای رزولوشن 1440x2960 پیکسل است. نمایشگر Super AMOLED این گوشی سازگار با HDR10 است و از حالت همیشه روشن نمایشگر پشتیبانی می‌کند.

حسگر اثر انگشت این دستگاه زیر نمایشگر آن قرار نگرفته و در پشت دستگاه جای داده شده است. این حسگر نسبت به نسخه قبلی خود، در جای بهتر یعنی زیر دوربین دوگانه و در مرکز قرار گرفته است تا دیگر انگشت به صورت ناخواسته روی لنز دوربین نخورد و آن را کثیف کند.

دوربین Note 9 همان دوربینی است که در Galaxy S9 Plus به کار گرفته شده بود. این دوربین دو لنز دارد که یکی از آن‌ها 12 مگاپیکسلی f/1.5-2.4 و دیگری لنز تله‌فوتوی f/2.4 است. هر دو دوربین از نظر اپتیکی تثبیت شده هستند و هردو مجهز به فناوری جدید سامسونگ، دوربین هوشمند (Intelligent Camera) هستند. این فناوری مناظر را تشخیص می‌دهد، رنگ‌ها و کنتراست‌ها را بهینه‌سازی می‌کند و خطاهایی از جمله کثیف بودن لنز و بسته بودن شخص در کادر را تشخیص می‌دهد. دوربین سلفی این گوشی هم 8 مگاپیکسل دارای دیافراگم f/1.7 است.

دیگر ویژگی که Galaxy Note 9 از S9 و +S9 با خود آورده چیپست پردازنده و بلندگوی دستگاه است. چیپست Note 9 چیپست Exynos 9810 Octa و بلندگوی آن هم اسپیکری استریو است. البته Galaxy Note 9 گواهینامه IP68 را درافت کرده است و این بدان معنی است که هم خود دستگاه و هم S Pen آن ضد آب هستند.

شرکت سامسونگ از این قضیه آگاه است که بسیاری از مشتریان گوشی‌های Note، آن‌ها را به خاطر وجود S Pen می‌خرند پس در ساخت جدیدترین مدل قلم هوشمند خود چیزی کم نگذاشته است. این نسخه از S Pen اولین قلم هوشمند سامسونگ است که به بلوتوث مجهز است و به عنوان شاتر از راه دور برای دوربین عمل می‌کند. S Pen جدید سامسونگ تا 10 متر فاصله از گوشی را پوشش می‌دهد و تا 30 دقیقه یا 200 کلیک شارژ نگه می‌دارد. این قلم هوشمند برای شارژ شدن کافی است فقط 40 ثانیه در جای خود قرار گیرد. این قلم هوشمند سه ورودی را پشتیبانی می‌کند: فشار کوتاه، فشار بلند و دبل کلیک. سامسونگ قصد دارد به زودی نسخه‌ای برای توسعه‌دهندگان خود از S Pen ارائه دهد.

سامسونگ مد DeX خود را در Galaxy Note 9 آپدیت کرده است. برای استفاده از این مد نیازی به داک، کیبورد و موس برای DeX نیست و Note 9 تنها با وصل شدن از طریق کابل USB-C به HDMI به این مد وارد می‌شود. DeX مدی قابل استفاده و بهینه برای Galaxy Note 9 است چرا که این گوشی پس از اتصال به رایانه به کیبورد یا trackpad تبدیل خواهد شد.

نکته ضعیفی که در این گوشی دیده می‌شود این است که Note 9 هنوز با فناوری شارژ قدیمی یعنی Quick Charge 2.0 شارژ می‌شود. البته این گوشی از شارژر بی‌سیم سریع هم پشتیبانی می‌کند.

نسخه ابتدایی Galaxy Note 9 با رم 6 گیگابایتی و 128 گیگابایت حافظه داخلی وارد بازار می‌شود و اگر این حافظه داخلی کافی نبود می‌توان آن را با یک کارت حافظه جانبی ارتقا داد. بالاترین حافظه‌هایی هم که برای این گوشی در نظر گرفته شده است، رم 8 گیگابایتی و حافظه 512 گیگابایتی است. تنوع رنگ‌های این گوشی را می‌توان در تصاویر دید که همه رندرهای از پیش ساخته شده خود را تأیید می‌کند و رنگ S Pen هم با توجه به رنگ بدنه گوشی تغییر می‌کند. قیمت این گوشی قرار است از یک‌هزار دلار آغاز شود و بالاترین نسخه آن یک‌هزار و 250 دلار فروخته خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-08-11 09:27

افزودن دیدگاه جدید