کد مطلب: 

216180

تصویری از پتنت‌های گجت پوشیدنی مایکروسافت منتشر شد

تصاویری از پتنت‌های گجت پوشیدنی سلامت مایکروسافت که قرار است در سال‌های آینده تولید شود، منتشر شد.
تصویری از پتنت‌های گجت پوشیدنی مایکروسافت منتشر شد

به گزارش سیتنا، همانطور که در گذشته هم در تفاسیر و خبرهای مختلف اعلام شده، قرار است روند جدیدی در سیر تکاملی نسل بعدی گجت‌های پوشیدنی دیده شود. نسبت زیادی از مصرف‌کنندگان هستند که باور دارند کار مهم این گجت‌ها دنبال کردن میزان سلامتی از جمله ضربان قلب در انواع فعالیت‌های فیتنس و ورزشی است. با در نظر داشتن این توانایی‌ها در ذهن، کمپانی‌های تولیدکننده گجت‌های پوشیدنی در تلاش هستند پای خود را از این مسیر فراتر بگذارند و به جای استفاده از سنسورهای شمارنده و اندازه‌گیری ضربان قلب و سنسور اندازه‌گیری فشار خون استفاده کنند. به عنوان مثال گوشی Galaxy S9 شرکت سامسونگ از نمونه گوشی‌هایی بود که سنسورهای سلامتی خود را فراتر از حد انتظار برد. هر چند تغییرات در سنسورهای گجت‌های پوشیدنی هنوز تکامل نیافته‌اند.

دو عنصر وجود دارد که باعث می‌شود وجود گجت‌های پوشیدنی هوشمند ضروری شود و ساختن آن‌ها مورد استقبال کمپانی‌ها قرار گیرد. اول اینکه این دستگاه‌ها ساده هستند و دوم اینکه دستگاه‌های پوشیدنی منفعل خواهند بود. هیچکدام از مصرف‌کنندگان دلش نمی‌خواهد هنگام برگزاری جلسه تمرین خود در باشگاه ورزشی، تمرین را رها کند و برای اندازه‌گیری فشار خون خود یک دستبند دور دستش ببندد و از آن استفاده کند. سادگی گجت‌های پوشیدنی این است که آن‌ها را دور دست خود می‌بندید و در طول روز به حرکت خود ادامه می‌دهید.

در این میان، شرکت مایکروسافت پای خود را فراتر و در مسیر عجیبی قدم گذاشته است. این کمپانی بزرگ عینکی هوشمند را طراحی کرده که قادر خواهد بود فشار خون افراد را اندازه بگیرد. تصاویری از پتنت‌های این گجت هوشمند به تازگی منتشر شده‌اند که ساختار این گجت را نشان می‌دهند. بر اساس گزارشی که برخی کارشناسان از این دستگاه شرکت مایکروسافت نوشته‌اند، سنسورهای اوپتیکال عینک هوشمند مایکروسافت در دسته آن قرار دارند. این سنسورها ضربان را در سه نقطه مختلف صورت کاربر اندازه می‌گیرند. این سنسور سپس زمان و سرعت پالس‌ها بین این سه نقطه و قلب را برای نشان دادن فشار خون اندازه می‌گیرد.

در این گجت، سنسورهای دیگری هم تعبیه شده‌اند که داده‌هایی مانند میزان جابجایی و تغییرات علائم حیاتی بدن را هنگام انجام دادن فعالیت‌های مختلف جمع می‌کنند. گفته می‌شود، احتمال دارد سنسورهای اندازه‌گیری علائم حیاتی زیادی روی این گجت تهیه شود. نمونه اولیه این گجت تلاش موفقی در اولین استفاده‌های خود در جهان واقعی داشته و نسبت به روش‌های سنتی در این زمینه سریعتر عمل کرده است. تنها خرده‌ای که از این گجت هوشمند در دست ساخت مایکروسافت گرفته شده، این است که عینک هوشمند مایکروسافت تنها حداکثر فشار خون را اندازه‌گیری می‌کند و در هیچ منبع خبری از اندازه‌گیری حداقل فشار خون یاد نشده است که می‌تواند مهمترین عامل در پدیده‌های قلبی باشد.

باید توجه داشت که پتنت‌ها به معنی محصول نهایی نیستند و مایکروسافت معمولا پتنتی را آماده نمی‌کند که در نهایت تولید نشود. با این وجود رقابت در این عرصه توسط شرکت‌های رقیب مایکروسافت می‌تواند جالب و دیدنی باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-07-30 09:12

افزودن دیدگاه جدید