کد مطلب: 

216090

نسخه جدید اپل خوشایند خریداران نخواهد بود!

نسخه جدید اپل که در راه است، یک ویژگی منحصر به فرد در خود نهفته دارد که احتمالاً خیلی خوشایند خریداران نخواهد بود.
نسخه جدید اپل خوشایند خریداران نخواهد بود!

به گزارش سیتنا، با وجود اینکه هنوز نسخه تازه اپل رونمایی نشده اما اخبار متعددی از رنگ، حجم، قیمت و به طور کل ویژگی‌های آن به گوش می رسد.

بنا بر اعلام "العربیه" سری جدید آیفون که از آن صحبت می‌کنیم یک ویژگی خاص دارد که احتمالاً کاربران با شنیدن آن اصلاً خوشحال نخواهند شد زیرا به نوعی می‌تواند برای کیف پولشان خطرناک باشد یا به عبارتی بهتر است بگوییم جیب آنها را خالی می کند.

شاید بهتر است بیش از این طرفداران پر و پا قرص اپل را منتظر نگذاریم و از این ویژگی نه چندان خوشایند پرده‌برداری کنیم، چیزی که شما را مجبور به پرداخت هزینه‌های بیشتر خواهد کرد! آنچه انتظار شنیدنش را می کشید این است که دیگر امکان استفاده از شارژ سریع با شارژرهایی غیر از ساخت کمپانی اپل برایتان وجود نخواهد داشت و برای این کار باید دست به جیب شوید و یک شارژر سریع ساخت اپل خریداری نمائید.

اپل ویژگی پشتیبانی از C-AUTH که با استفاده از آن امکان بررسی و تأیید USB Type-C وجود دارد را به آیفون افزوده که یک درگاه جدید برای کنترل امنیتی به وجود می آورد، به طوری که پس از بررسی، اجازه استفاده از  شارژرهای سریع و کابل‌هایی که ساخت شرکتی جز اپل باشند و مورد تأیید این کمپانی نباشند را به شما نمی‌دهد. این ویژگی تازه، قدرت شارژرهای سریع ناشناس را از توانی معادل 18 وات به 2.5 وات کاهش می دهد.

هر چند که می‌توان کمی خوشبین‌تر بود و از زاویه‌ای دیگر نیز به این ماجرا نگاه کرد، اینکه امنیت گوشی شما بالاتر رفته و دارای یک آپشن امنیتی جدید و پیشرفته در تلفن همراه خود هستید، در نهایت به این صورت احتمال آسیب دیدن موبایل شما توسط شارژرهای ناشناس کمتر می‌شود.

اما وقت آن رسیده که کم‌کم به قسمت حساس و هیجان‌انگیز ماجرا نزدیک شویم، بله، درست حدس زدید بحث شیرین قیمت! بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه شارژرهای سریع که با ویژگی جدید اپل مطابق هستند 49 دلار قیمت دارند که غیر از آن، خریداران می‌بایست 19 دلار  هم جهت کابل 1 متری اتصال شارژ به گوشی و یا 35 دلار برای یک کابل 2 متری هزینه کنند، با یک محاسبه سرانگشتی به این نتیجه می‌رسیم که یک شارژر سریع اپل چیزی حدود 68 تا 84 یورو برای کاربر آب خواهد خورد.

و در پایان سؤالی که شاید برای خیلی از ما پیش بیاید این است که آیا اپل اجازه ساخت شارژرهای جدید را به شرکت دیگری می دهد؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت با نگاهی به سابقه اپل می‌توان متوجه شد که این شرکت چنین مجوزی را به شخص ثالث نداده و نمی‌دهد همانطور که امکان دسترسی به تکنولوژی بولوتوثW1 برای ارتباط مبان هدست‌های بی‌سیم AirPods و Beats را تاکنون در انحصار خود نگه داشته و اجازه آن را به کمپانی دیگری نداده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-07-28 11:28

افزودن دیدگاه جدید