کد مطلب: 

215518

اهداف اینتل از خرید شرکت eASIC چیست؟

اینتل با هدف بهبود جایگاه خود در حوزه محصولات با کارایی بالا و مصرف پایین، یک شرکت خصوصی به نام eASIC را خریداری می کند. این شرکت در زمینه طراحی «مدارهای مجتمع با کاربرد خاص» (ASIC) فعالیت می‌کند.
اهداف اینتل از خرید شرکت eASIC چیست؟

به گزارش سیتنا، سال‌ها است نام اینتل با پردازنده گره خورده است، با این حال این کمپانی فعالیت‌هایی فراتر از طراحی پردازنده را دنبال می‌کند. هم زمان که اینتل تلاش می‌کند بیشتر به بازار تراشه‌های با کارایی بالا و مصرف پایین وارد شود، توانایی توسعه سریع ASIC ضرورت پیدا می‌کند. اینتل به منظور بهبود جایگاه خود در حوزه راهکارهای سفارشی و FPGA، به زودی شرکت eASIC را به تصاحب خود در می آورد.

شرکت eASIC که در سانتا کلارا کالیفرنیا قرار دارد، نزدیک به 19 سال در زمینه ASIC فعالیت می‌کند. اینتل با خرید این شرکت می‌توان از به اشتراک گذاری مالکیت معنوی طراحی‌ها به منظور ساخت محصولات جدید با توانایی‌های جدید بهره بگیرد. انتظار می‌رود اینتل با خرید این شرکت بتواند طراحی‌های FPGA خود را با ASIC ترکیب کند.

یکی از حوزه‌هایی که اینتل و eASIC آن را هدف خواهند گرفت، شبکه‌های بیسیم نسل پنجمی یا 5G است. تراشه‌های برنامه پذیر می‌تواند مورد توجه سازندگان قرار بگیرد و همین موضوع می‌تواند جایگاه اینتل را تقویت کند. همچنین انتظار می‌رود اینترنت اشیاء نیز یکی از مشتریان محصولات مبتنی بر ASIC اینتل باشد.

علی رغم اینکه FPGA ها امکان طراحی سریع تراشه‌های مورد نظر را به سازندگان می‌دهند و توانایی‌های پیشرفته نیز ارائه می‌کنند، اما طراحی ASIC های اختصاصی می‌تواند ضمن دست یابی به همان سطح از کارایی، هزینه ساخت و مصرف انرژی را به حداقل برساند. برای سازندگانی که به دنبال تولید محصولات خود در تعداد انبوه هستند، در صورتی که پردازنده‌های همه منظوره معمول یا FPGA مناسب کار آنها نباشد، طراحی ASIC های اختصاصی می‌تواند ارزش سرمایه گذاری را داشته باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-07-14 15:26

افزودن دیدگاه جدید