کد مطلب: 

215251

بدافزار روسی کیف پول بیت کوین را سرقت می‌کند

یک بدافزار در حال تکامل روسی رصد شده که با توجه به شرایط رایانه، سعی می کند کیف پول بیت کوین آن را سرقت کند و در صورت نبود کیف پول یک فایل استخراج ارز مجازی روی دستگاه نصب می‌شود.
بدافزار روسی کیف پول بیت کوین را سرقت می‌کند

به گزارش سیتنا به نقل از سی نت، یک بدافزار در حال تکامل، تاکتیک جدیدی را برای سوءاستفاده از رایانه های کاربران به کار می گیرد. این بدافزار با توجه به شرایط قربانی به طور گزینشی باج افزار یا یک رمزگشا را روی دستگاه او نصب می کند.

اگر رایانه مبتلا به بدافزار حاوی کیف پول بیت کوین باشد، بدافزار فایل باج افزار رمزگذار(encrypting ransomware )را نصب می کند. اما اگر در رایانه فرد هیچ فولدری مرتبط با ارز مجازی نباشد، یک برنامه استخراج ارز مجازی روی دستگاه نصب می شود تا با استفاده از قدرت رایانه ارز مجازی تولید کند.

فایل استخراج کننده ارز مجازی آخرین افزودنی به تروژان Rakhni است. این یک خانواده بدافزار است که از ۲۰۱۳ وجود دارد و به طور مداوم طی این سال ها تکامل یافته است.به  نظر می رسد سازندگان این بدافزار روش های سنتی حمله به رایانه را با موج استخراج ارز مجازی ترکیب کرده اند.

اورخان مامدوف تحلیلگر بدافزار در کسپراسکای می گوید: این نمونه دیگری از نگرش مجرمان به قربانیان خود است. آنها در هر حال سعی می کنند به طور مستقیم یا غیر مستقیم از قربانی باج بگیرند.

محققان کسپراسکای از روز ظهور این بدافزار تاکنون روند تکامل آن را بررسی کرده اند. بدافزار مذکور  مانند نمونه های دیگر فرایند تبهکارانه خود را با ارسال یک ایمیل فیشینگ به قربانیان احتمالی آغاز می کند.

این حمله به خصوص بیشتر در روسیه متمرکز است، به طوری که بیش از ۹۵ درصد قربانیان در این کشور هستند و ایمیل های فیشینگ نیز در روسیه نوشته شده اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-07-07 15:49

افزودن دیدگاه جدید