کد مطلب: 

214704

همکاری اپل و سامسونگ برای ساخت کلید دیجیتال خودرو

اپل، سامسونگ و جمعی از خودروسازن و تولید کنندگان موبایل مشغول ایجاد یک استاندارد جهانی برای کلید دیجیتالی خودرو هستند. با کمک چنین کلیدی می توان در خودرو را باز و موتور را روشن کرد.
همکاری اپل و سامسونگ برای ساخت کلید دیجیتال خودرو

به گزارش سیتنا به نقل از دیلی میل، اپل و سامسونگ همراه با چند شرکت دیگر  مشغول ساخت یک استاندارد جهانی برای کلیدهای دیجیتالی خودرو هستند. کاربران موبایل با کمک چنین کلیدی می توانند وارد یک اپلیکیشن شده و در خودرویشان را باز کنند.

این گروه که کنسرسیوم اتصال خودرو(CCC) نام گرفته از ویژگی های «کلید دیجیتال۱.۰ » رونمایی کرد. این سند که راه حل استاندارد نام گرفته اپلیکیشن موبایل را بدون در نظر گرفتن سازنده موبایل یا خودرو، به جای کلید  وسیله نقلیه به کار می گیرد.

هدف این کنسرسیوم ایجاد سطح همخوانی بیشتر بین دستگاه های موبایل و خودرو است. این ویژگی برای تمام شرکت های عضو از جمله آئودی، بی ام دبلیو، جنرال موتورز، هیوندای، ال اجی، پاناسونیک، سامسونگ و فولکس واگن فعال می شود.

کلید دیجیتال قابلیت های یک نمونه معمولی را دارد و به کاربران اجازه می دهد درها را قفل یا باز کنند.  همچنین با کمک آن می توان موتور خودررو را نیز روشن کرد.

کلید دیجیتال ۱.۰ با کمک یک چیپ ست NFC  (برای حفظ امنیت )به کار می رود.این سیستم از زیربنایTrusted Service Manager استفاده می کند که امنیت سر به سر (end to end) را فراهم می کند.

از سوی دیگر خودرویی با کلید دیجیتال را می توان به طور اشتراکی یا اجاره ای نیز استفاده کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-06-24 16:24

افزودن دیدگاه جدید