کد مطلب: 

214685

فیسبوک باز هم اطلاعات کاربران را فاش کرد

اخباری مبنی بر فاش شدن اطلاعات کاربران فیسبوک منتشر شده است که طبق ادعاها هیچ عمدی از جانب این شرکت در کار نبوده است.
فیسبوک باز هم اطلاعات کاربران را فاش کرد

به گزارش سیتنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدت‌ زمان زیادی نیست که از رسوایی‌های فیس‌بوک مبنی بر دادن اطلاعات شخصی کاربران به شرکت‌های گوشی سازی، گذشته و این شرکت در تلاش است چهره امن خود را بدست آورد اما مثل این که تلاش‌های آنان با مشکلات ناخواسته قابل جبران نیست چرا که فیسبوک باز هم اطلاعات را لو داده است. گفته می‌شود  فیسبوک به صورت اشتباه، گزارش‌ها و آمارهای تحلیلی برنامه‌نویسان را در اختیار کاربران تست کننده اپلیکیشن‌ها قرار داده است.

بر اساس گزارشی که سایت «تک کرانچ» (TechCrunch) منتشر کرده، یکی از برنامه‌نویسان فیسبوک پس از تماس با این وبسایت گفته یک سری اطلاعات تحلیلی اپلیکیشن فیسبوک برای شخصی در خارج از شرکت فیسبوک ارسال شده است و این ایمیل شامل اطلاعات خصوصی از جمله میانگین کاربران هفتگی، میانگین بازدیدهای صفحات و کاربران شده است. فیسبوک در واکنش به این اتفاق گفته که 3 درصد اپلیکیشن‌هایی که از آمارهای تحلیلی فیسبوک را جمع‌آوری می‌کنند، به جای ارسال جمع‌بندی‌های هفتگی خود به برنامه‌نویسان، آنها را اشتباه برای کاربران ارسال کرده‌اند.

تسترها اغلب افرادی بیرون از شرکت توسعه دهنده هستند و اطلاعات لو رفته‌ای که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، می‌تواند برگ برنده‌ای برای آن‌ها باشد و با استفاده از آن‌ها به رقیبی جدی برای کمپانی اصلی تبدیل شوند. طبق گفته فیسبوک، حداقل این تسترها موفق به دستیابی به اطلاعات خاصی نشده‌اند. فیسبوک هم اعلام کرده این مشکل را خیلی زود رفع کرده و هیچگونه اطلاعات شخصی لو نرفته است. فیسبوک با تمامی برنامه نویسانی که با این باگ مواجه شده‌اند از طریق ایمیل ارتباط برقرار خواهد کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-06-24 09:34

افزودن دیدگاه جدید