کد مطلب: 

214635

هوش مصنوعی ویژه‌ای که سرعت تشخیص سرطان را افزایش می‌دهد

شرکتی چینی در حال اجرای پروژه‌ای برای تشخیص دقیق سرطان با به‌کارگیری هوش‌مصنوعی است.
هوش مصنوعی ویژه‌ای که سرعت تشخیص سرطان را افزایش می‌دهد

به گزارش سیتنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، غول جستجو‌گر چینی با نام Baidu گاهی به عنوان گوگل چینی نیز شناخته می‌شود. این موتورجستجو درست همانند گوگل پروژه‌های نوآورانه‌ای را در دست اجرا دارد. اخیرا مترجم جهانی Baidu رونمایی شد. در حال حاضر نیز این کمپانی فعالیتی را در خصوص استفاده از الگوریتم هوش‌مصنوعی برای تشخیص دقیق سرطان آغاز کرده است.

این شرکت هوش مصنوعی را به گونه‌ای توسعه داده است که قادر به تجزیه و تحلیل بافت‌های بیوبسی و سرطانی است. تجزیه و تحلیل بافت‌های سرطانی حتی برای پزشکان پاتولوژی نیز کار ساده‌ای نیست اما فناوری یادگیری ماشینی عمیق Baidu می‌تواند سلول‌های تومور را با سرعت و دقت بیشتری نسبت به روش‌های قبلی جستجو کند. در آزمایشی که برای تست عملکرد این پروژه انجام شد، هوش مصنوعی توانست یک پاتولوزیست حرفه‌ای را در زمینه سرعت تشخیص متاستاز سرطان در بخش غدد لنفاوی شکست دهد.

ای‌ لی دانشمند حوزه شناخت و درمان سرطان که با شرکت Baidu در پروژه مذکور همکاری می‌کند؛ تجزیه و تحلیل تصاویر مربوط به آسیب‌شناختی سرطان وظیفه‌ای بسیار چالش برانگیز است. هوش‌ مصنوعی با بزرگ‌نمایی 40 برابری تصاویر ثبت شده از بافت‌های بدن و تقسیم این تصاویر ده‌ها تصویر جداگانه شبکه عصبی هریک از آنها را به صورت جداگانه تجزیه و تحلیل می‌کند. الگوریتم هوش‌مصنوعی با بررسی هم‌زمان چندین تصویر سلول‌های درگیر سرطان را به سرعت تشخیص می‌دهد و اشتباهات در این زمینه را به شدت کاهش می‌دهد.

شرکت Baidu اعتبار این تکنولوژی را به خود اختصاص داشته است اما اعلام کرده آن را از طریق منابع باز در دسترس قرار می‌دهد و امیدوار است با این روش به بسیاری از بیماران کمک کند. ای لی گفت: ما امیدواریم این الگوریتم منبع باز  پایه تحقیقات با کیفیت بالا در آینده باشد. با این حال الگوریتم نیاز به ارزیابی بالاتر با استفاده از داده‌های بالینی بیشتر دارد. تیم شرکت Baidu در حال همکاری با محققان و فعالیت برای بهبود عملکرد الگوریتم هوش‌مصنوعی است.

لی در ادامه اشاره می‌کند: هدف این نیست که تکنولوژی تشخیص سرطان با کمک هوش‌مصنوعی جایگیزن کار ارزشمند پزشکان شود، بلکه هدف بهبود کارایی آسیب‌شناسان در کارهای روزمره خود است. با استفاده از این تکنولوژی در آینده دیگر پزشکان مجبور به صرف‌ ساعت‌های متمادی برای تحلیل اسلاید‌های بیوبسی  نخواهند بود و فقط بر مناطق آسیب دیده به وسیله الگوریتم تمرکز می‌کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-06-23 10:53

افزودن دیدگاه جدید