کد مطلب: 

214487

واتس‌اپی‌ها با کفش‌های آدیداس طعمه فیشینگ شدند

متخصصان امنیت سایبری به کاربران اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ هشدار دادند که با دریافت یک پیام تبلیغاتی مبنی بر تخفیف خرید کفش‌های آدیداس، در معرض حملات فیشینگ قرار گرفته‌اند.
واتس‌اپی‌ها با کفش‌های آدیداس طعمه فیشینگ شدند

به گزارش سیتنا به نقل از وب سایت irishexaminer، گزارش‌های بسیار زیادی از سوی کاربران اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ در کشورهای مختلف جهان منتشر شده بود که نشان می‌داد همه آن‌ها گرفتار یک حمله فیشینگ شده‌اند که به موجب آن، مجرمان سایبری می‌توانند از اطلاعات شخصی و حساب کاربری گوشی هوشمند یا دستگاه الکترونیکی متصل به اینترنت آن‌ها سوءاستفاده کنند. درواقع، نقطه اشتراک همه قربانیان این حمله فیشینگ، دریافت یک پیام تبلیغاتی مبنی بر خریداری کفش‌های برند آدیداس (Adidas) با تخفیف ویژه بود.

بسیاری از قربانیان این حمله فیشینگی گفته بودند که پس از دریافت این پیام تبلیغاتی مبنی بر تخفیف ویژه خریداری کفش‌های آدیداس و کلیک برروی لینک مربوطه درج شده در زیر پیام مذکور، گرفتار مجرمان سایبری شده‌اند.

کاربران درصورتی که برروی لینک درج شده در زیر پیام تبلیغاتی آدیداس کلیک می‌کردند، به وب سایتی ارجاع داده می‌شدند که باید اطلاعات خصوصی خود را وارد کنند. در این وب سایت پس از ورود و تکمیل اطلاعات، به قربانیان گفته می‌شد که بعد از گذشت هفت روز، اعتباری به ارزش ۴۰ یورو دریافت خواهند کرد که می‌توانند به موجب آن کفش‌های موردعلاقه خود را از برند آدیداس تهیه و خریداری کنند.

متخصصان امنیت سایبری و کارشناسان فناوری اطلاعات فعال در شرکت امنیت رایانه و آنتی ویروس ESET به کاربران تمامی کشورها هشدار داده‌اند در صورتی که چنین پیامی را دریافت کردند، به هیچ عنوان برروی لینک درج شده در زیر آن کلیک نکنند و اطلاعات شخصی خود را در هیچ وب سایت نامعتبر و نامعلومی به ثبت نرسانند.

آن‌ها در ادامه تاکید کرده‌اند که بسیاری از کاربران در کشورهای نروژ، ایرلند، سوئد، ایالات متحده آمریکا، هلند، بلژیک و غیره قربانی این حملات فیشینگ شده‌اند و بسیاری دیگر از کاربران در جهان نیز از دریافت چنین پیامی خبر داده‌اند.

شروت به‌عنوان یکی از متخصصان امنیت سایبری فعال در شرکت ESET می‌گوید: وقتی که یک حمله بدافزاری یا فیشینگی در کشورهای اروپایی منتشر می‌شود و قربانیان زیادی می‌گیرد، به سرعت در تمامی کشورهای جهان نیز منتشر خواهد شد.

بسیاری از کاربران واتس اپ در ایران نیز چندی پیش از دریافت چنین پیام آلوده و مشکوکی خبر داده بودند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-06-19 10:33

افزودن دیدگاه جدید