کد مطلب: 

214441

پیاده‌روهای مخصوص برای معتادان به موبایل در چین

کاربران معتاد به موبایل در یکی از شهرهای چین باید در پیاده روهای مخصوص قدم بزنند تا حرکت کُند آنها برای دیگران مزاحمت ایجاد نکند.
پیاده‌روهای مخصوص برای معتادان به موبایل در چین

به گزارش سیتنا به نقل از وب سایت TechRadar، از آنجایی که این روزها خیل عظیمی از کاربران در گوشی‌های هوشمند و فضای مجازی غرق شده‌اند، به تازگی قانونی در یکی از شهرهای شمالی چین برقرار شده است که بدین ترتیب افرادی که به موبایل اعتیاد دارند و همیشه سرشان داخل گوشی‌هایشان بوده و حواسشان به اطراف نیست، باید از پیاده روهای مخصوص رفت و آمد کنند چرا که نحوه راه رفتن این گونه افراد برای شهروندان دیگری که به منظور رفتن به سرکار یا انجام امور روزانه خود درحال حرکتند، مزاحمت ایجاد می کند.

پیاده‌روی یانتا در یکی از شهرهای شمالی چین یکی از پر رفت و آمدترین مسیرهای ممکن در تعطیلات اخر هفته در این شهر است که همواره میزبان خیل عظیمی از عابرین معتاد به اینترنت و موبایل است. این گونه افراد با سرگرم و غرق شدن در موبایل، حرکت آهسته تری نسبت به سایرین دارند بنابراین حرکت کند آنها برای سایر شهروندان که عجله بیشتری برای انجام امور خود دارند، مزاحمت ایجاد می کند.

حالا به نظر می رسد که شهرداری این شهر با نصب برچسب های جدیدی بر روی پیاده روهای شهر، قسمت های ویژه ای را برای کاربران معتاد به موبایل و فضای مجازی علامت گذاری کرده و برای حرکت این دسته از افراد در نظر گرفته‌اند.

این مسیر مخصوص با علامتی به شکل گوشی همراه نشانه گذاری شده است تا معتادان به موبایل تنها در این قسمت تردد کنند و مزاحم سایرین نشوند.

البته این نخستین باری نیست که مسیر ویژه‌ای برای معتادان به گوشی همراه تعبیه می شود بلکه در سال 2014 میلادی در چانگ‌کینگ چین بود که اولین مسیر مخصوص برای این افراد تعبیه شد. البته در همان سال بود که در واشنگتن دی‌سی ایالات متحده نیز مسیر ویژه ای برای این افراد راه اندازی شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-06-18 14:14

افزودن دیدگاه جدید