کد مطلب: 

214376

صدای استفان هاوکینگ در کیهان طنین‌انداز می‌شود

صدای استیون هاوکینگ، فیزیکدان نظری و کیهانشناس مشهور بریتانیایی هم اکنون به جایی در فضا فرستاده شده است.
صدای استفان هاوکینگ در کیهان طنین‌انداز می‌شود

به گزارش یورونیوز، در ابتکاری نمادین برای ارج گذاشتن به تلاش‌های این دانشمند که زندگی خود را صرف کشف اصرار کیهان کرد، حدود شش دقیقه از یکی از سخنرانی‌هایش به کمک یکی از ماهواره‌های وابسته به آژانس فضایی اروپا به مقصد یکی از نزدیکترین سیاهچاله‌ها به کرۀ زمین که «1A 0620-00» نام دارد، فرستاده شد.

این سخنرانی شش دقیقه‌ای که قطعه‌ای از موسیقی ونگلیس آهنگساز مشهور یونانی آن را همراهی می‌کند، پیام صلح و امید است و در آن استیون هاوکینگ از همۀ زمینی‌ها می‌خواهد با یکدیگر برای حفظ زمین همکاری کنند.

عملیات فرستادن صدای او به گیتی در روز جمعه همزمان با خاکسپاری استیون هاوکینگ انجام شد.

در این روز طی مراسمی با حضور هزاران تن از علاقمندان به نظریات استیون هاوکینگ که از بیش از صد کشور به لندن آمده بودند، خاکستر او در کلیسای «وست‌مینسر» شهر لندن در نزدیکی آرامگاه دو مرد بزرگ دیگرِ دنیای علم یعنی آیزاک نیوتن و چارلز داروین دفن شد.

این کلیسا که بیش از هزار سال قدمت دارد، آرامگاه چهره‌های برجستۀ دنیای علم و همچنین محل برگزاری مراسم رسمی مذهبیِ خاندان سلطنتی بریتانیا است.

در مراسم خاکسپاری استیون هاوکینگ علاوه بر خانوادۀ او، دانشمندانی از سراسر جهان از جمله کیپ تورن فیزیکدان سرشناس آمریکایی و برندۀ جایزۀ نوبل فیزیک سال ۲۰۱۷ میلادی، مارتین ریس کیهان شناس و اختر فیزیکدان بریتانیایی و هموطنش برایان ادوارد کاکس، فیزیکدان ذرات حضور داشتند و برخی از آنها سخنرانی کردند.

از دیگر شرکت کنندگان در این مراسم می‌توان به بندیکت کامبربچ، بازیگر بریتانیایی اشاره کرد که در سال ۲۰۰۴ میلادی نقش استیون هاوکینگ را در فیلم او بازی کرده بود.

استیون هاوکینگ که از ۲۱ سالگی مبتلا به بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک بود، سرانجام در ۱۴ مارس سال ۲۰۱۸ میلادی (۲۳ اسفند ۱۳۹۶) در سن ۷۶ سالگی درگذشت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-06-16 22:36

افزودن دیدگاه جدید