کد مطلب: 

214199

نقض قوانین گریبانگیر کارخانه آمازون شد

شرکت آمازون کارخانه فاکسکان در چین را که وظیفه ساخت اسپیکرهای هوشمند اکوی این شرکت را برعهده دارد، مجبور به تغییر شرایط کاری برای کارگرانش کرد.
نقض قوانین گریبانگیر کارخانه آمازون شد

به گزارش سیتنا به نقل از وب سایت phonearena، با گزارش‌های فراوانی که به شرکت آمازون اعلام شد، این شرکت آمریکایی فعال در حوزه تکنولوژی دریافته است که کارخانه فاکسکان در چین، قوانین کار را رعایت نکرده و حق کارگران و کارمندان خود را ضایع می‌کند.

طبق تازه‌ترین گزارش گاردین، کارخانه فاکسکان (Foxconn) که در هنگ یانگ چین واقع شده است و ساخت اسپیکرهای هوشمند آمازون اکو را برعهده دارد، برای کارگران و کارکنان خود حق گرفتن مرخصی استعلاجی یا مرخصی معمولی را قائل نمی‌شود و به عبارتی دیگر، قوانین کار را نقض می‌کند.

این گزارش نشان می‌دهد که کارگران فعال در این کارخانه مستقر در چین به هیچ عنوان امنیت شغلی نداشته و نمی‌توانند از حق طبیعی خود برای گرفتن مرخصی حتی درصورت بیمار شدن استفاده کنند.

در ماه مارس سال جاری 2018 میلادی، بالغ بر 40 درصد از کارگران و کارکنان این کارخانه گزارش دادند که نمی توانند از کارفرمای خود مرخصی بگیرند و از همه مهم‌تر آنکه در صورتی که بازده خط تولید آن‌ها پایین بیاید، بدون دریافت هیچ‌گونه وجهی مبنی بر حقوق و درآمد ماه قبل، اخراج می شوند و این مساله بسیاری از آن‌ها را خشمگین و معترض کرده است.

همچنین گزارش‌های منتشره از این کارخانه خاطی در چین حاکی از آن است که کارگران حتی در زمان‌هایی که بیشتر از حد معمول ساعات کاری خود کار کرده‌اند، همان حقوق همیشگی خود را می‌گیرند و اضافه کاری آن‌ها شامل هیچ‌گونه درآمد و پول بیشتری نمی‌شود. این امر علاوه بر اینکه با قوانین و ضوابط وزارت کار در دولت چین مغایرت دارد، با ضوابط و مقررات شرکت آمازون نیز مغایر است.

علاوه بر این، میزان حقوق دریافتی کارگران کارخانه فاکسکان در چین باید ماهانه حدود 3700 یوآن معادل 578.04 دلار آمریکا باشد، این در حالیست که این عدد در واقع چیزی حدود 2000 الی 3000 یوآن یعنی معادل 312 تا 468 دلار آمریکا در ماه است.

آمازون نیز در واکنش به این گزارش‌ها، اعلام کرده است که به سرعت در حال پیگیری امور است و قصد دارد تمامی اشتباهات و تخلفات کارخانه چینی فاکسکان را برطرف کرده و آن را مجبور سازد از قوانین کار تبعیت کرده و مقررات را دور نزند.

غول‌های تکنولوژی این حق را دارند که درصورت عدم رضایت از شرایط کاری در کارخانه‌هایی که ساخت و تولید قطعات موردنیاز برای محصولاتشان را برعهده دارند، کارخانه موردنظر را به کارخانه دیگری منتقل کرده و شرایط دلخواه خود را ایجاد کنند. بنابراین به عقیده تحلیلگران، این اقدام آمازون می‌تواند گام موثر و مثبتی در جهت رضایت شغلی بیشتر کارگران چینی فعال در کارخانه فاکسکان به شمار رود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-06-12 09:34

افزودن دیدگاه جدید