کد مطلب: 

213193

اپل مجبور به پرداخت جریمه به اتحادیه اروپا شد

شرکت آمریکایی اپل بالاخره روند پرداخت جریمه ۱۵ میلیارد دلاری خود به اتحادیه اروپا را آغاز کرد.
اپل مجبور به پرداخت جریمه به اتحادیه اروپا شد

به گزارش سیتنا به نقل از وب سایت techcrunch، شرکت اپل که مدت‌ها پیش تحت تاثیر فرار مالیاتی در کشورهای اروپایی به پرداخت یک جریمه ۱۵ میلیارد دلاری محکوم شده بود، حالا به نظر می‌رسد که پس از مدت‌ها جنجال و کشمکش، دیگر راهی پیش رو ندارد و باید پرداخت این مبلغ هنگفت در این قاره سبزرنگ را شروع کند.

اپل باید به دولت ایرلند ۱۵ میلیارد دلار جریمه پرداخت کند که حالا بر اساس تازه‌ترین گزارش های منتشر شده، نخستین بخش پرداخت این جریمه را با انتقال مبلغ ۱.۷۷ میلیارد دلار کلید زده است.

کمیسیون اتحادیه اروپا در ماه اوت سال ۲۰۱۶ میلادی در بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت اپل از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۴ میلادی قوانین مالیاتی در این قاره را دور زده و به فرار مالیاتی اقدام کرده است. البته اپل تنها شرکتی نیست که از حفره‌های موجود در این قوانین مالیاتی اروپا سوءاستفاده کرده است و برخی دیگر از شرکت‌ها همچون گوگل نیز از چنین روشی به منظور کاهش پرداخت مالیاتهای خود استفاده کرده‌اند.

حالا پس از گذشت چند سال و جنجال و کشمکش‌های فراوان، به نظر می‌رسد که اپل حکم صادر شده بر علیه خود را پذیرفته و بخش اول جریمه خود را پرداخت کرده است. تعلل‌های اپل نه تنها سود و منفعتی برای این شرکت آمریکایی نداشته بلکه با توجه به کاهش ارزش دلار در برابر یورو، متوجه ضرر و زیان‌های مالی زیادی نیز شده است و این بدان معناست که در اصل، اپل باید مبلغ بیشتری را به اتحادیه اروپا بپردازد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-05-21 17:13

افزودن دیدگاه جدید