کد مطلب: 

213054

شادی بیشتر تنها با روزی یک ساعت فضای مجازی!

محققان می‌گویند نوجوانانی که روزانه فقط یک ساعت وقت‌شان را صرف فضای مجازی و دیگر رسانه‌های دیجیتال می‌کنند، شادتر هستند.
شادی بیشتر تنها با روزی یک ساعت فضای مجازی!

به گزارش ایران پژواک، تحلیل رفتار بیش از یک میلیون نوجوان 13 تا 18 سال نشان داده است عدم خوشحالی بعد از یک ساعت جلوی مانیتور بودن شروع می‌شود و این در حالیست نوجوانانی که فعالیت‌های سنتی مثل ورزش و وقت‌گذرانی با دوستان را تجربه می‌کنند، راضی‌ترند. 

این مطالعه که در دانشگاه سن دیگو انجام شده است، بر خلاف سایر مطالعات، دوری کامل از رسانه‌های دیجیتال را توصیه نمی‌کند و این مورد را هم باعث نارضایتی نوجوانان می‌داند. 
در این مطالعه محققان در مورد ساعات کار نوجوانان با تلفن هوشمند، تبلت و کامپیوتر و همینطور روابط رودر روی اجتماعی‌شان و میزان احساس شادی کلی‌شان سوالاتی پرسیدند. 

نوجوانانی که چشم‌شان عادت داشت به صفحه تلفن هوشمند دوخته باشد، ناراحت‌تر شناخته شدند و این تیم تحقیقاتی معتقد است مدت زمان چشم دوختن به رسانه‌های الکترونیک، شادی را از بین می‌برد: «رمز استفاده از رسانه‌های دیجیتال و شاد ماندن، محدود کردن مدت زمان استفاده است. اگر تلاش کنید روزی نهایتا دو ساعت را در فضای مجازی بگذرانید و مدت زمان ارتباط رودررو با دوستان خود را افزایش دهید، این دو فعالیت می‌تواند شما را شادتر کند».

بر اساس این مطالعه که نتایجش در محله EMOTION به چاپ رسیده است، از سال 2012 یعنی یک سال بعد از آنکه بیش از 50 درصد آمریکایی‌ها صاحب تلفن‌های هوشمند شدند، میزان رضایت از زندگی، اعتماد به نفس و شادی به خصوص در جوانان کاهش یافته است.

انتهای پیام
http://www.iranpejvak.com

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-05-19 01:15

افزودن دیدگاه جدید