کد مطلب: 

211812

یک شرکت آمریکایی اطلاعات شخصی ۴۸ میلیون کاربر را جمع آوری کرد

شرکتی در واشنگتن اطلاعات شخصی ۴۸ میلیون کاربر فیس بوک، لینکداین، توییتر و شبکه های اجتماعی دیگر جمع آوری و آنها را در مخزن اطلاعاتی بدون اقدامات امنیتی حفظ می کرده است.
یک شرکت آمریکایی اطلاعات شخصی ۴۸ میلیون کاربر را جمع آوری کرد

به گزارش سیتنا به نقل از «زد دی نت»، گزارشی جدید نشان می دهد اطلاعات شخصی ۴۸ میلون نفر که از پروفایل رسانه های اجتماعی شان برداشته شده و بدون اقدامات ایمنی لازم روی یک بستر وب ذخیره اطلاعات قرار گرفته است.  

به این ترتیب هرکسی می تواند به این اطلاعات حساس دسترسی داشته باشد.

شرکت امنیتی UpGuars این شکاف امنیتی را کشف کرده است. به گفته UpGuard، شرکت Localblox (واقع در واشنگتن) با استفاده از اطلاعات کاربران فیس بوک، لینکداین، توییتر، Zillow و شبکه های اجتماعی دیگر  یک تصویر سه بعدی از افراد ساخته است.

سپس این اطلاعات در یک فایل در یک مخزن اطلاعاتی S۳ آمازون ذخیره شده است.

البته چند ساعت پس از آنکه کارشناسان به Localblox هشدار دادند، اقدامات امنیتی برای مخزن انجام شد، اما قبل از آن این فایل ۱.۲ ترابایتی، حاوی اطلاعات میلیون ها کاربر، قابل دسترسی بوده است. این اطلاعات شامل نام، تاریخ تولد، شماره تماس، آدرس ایمیل، کد پستی  و دربرخی موارد ثروت خالص فرد است.

 Localbox در وب سایت خود توضیح داده به طور خودکار اطلاعات، نقشه و نشانگرها را در بستر وب کشف و استخراج می کند و آن را در اختیار شرکت ها قرار می دهد.

 به نوشته «زد دی نت» اطلاعاتی که به تازگی کشف شده برای انجام تبلیغات و برنامه های سیاسی به کار گرفته می شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-04-20 13:37

افزودن دیدگاه جدید