کد مطلب: 

211810

تبادل پیغام‌ کاربران بین پیام‌رسان‌های بومی اجرایی شد

مدیر یک پیام‌رسان داخلی با توجه به پخش شدن کاربران در پیام‌رسان‌های داخلی از امکان تجمیع و اشتراک پیغام‌های کاربران بین این پیام‌رسان‌ها خبر داد و گفت: ۲ پیام‌رسان این تجمیع را انجام داده‌اند و به‌زودی نیز این اتحاد سه‌قلو خواهد شد.
تبادل پیغام‌ کاربران بین پیام‌رسان‌های بومی اجرایی شد

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری فارس، برنامه ثریا با محوریت حضور مدیران پیام رسان های داخلی دیشب پخش شد.

در این نشست مدیران 4 پیام‌رسان‌های ایتا، بیسفون پلاس، سروش و گپ حضور داشتند و علاوه بر معرفی پیام رسان خود به سوالات مخاطبان درباره پیام رسان های داخلی نیز پاسخ دادند.

*مدیر پیام رسان ایتا: سرعت پیام رسان داخلی با اینترنت وای فای بیشتر از اینترنت موبایل است 

محسن غفاری مدیر پیام رسان ایتا در پاسخ به اینکه این پیام رسان مشابه تلگرام است گفت: حتی یک ویرگول از کد تلگرام استفاده نکرده ایم و تنها برای این که بیشتر برای مردم آشنا و ملموس باشیم از پروتکل تلگرام استفاده کردیم.

وی درباره تفاوت سرعت ارایه سرویس به سرویس داخلی و خارجی،‌ گفت: برای مثال سرعت دسترسی به پیام رسان های داخلی با اینترنت وای فای بیشتر از اینترنت موبایل است و این به دلیل اولویت دادن اپراتورها به مطالبه بیشتر مخاطب است. علاوه بر این، این موضوع را در ارسال پیامک های نوتیفیکیشن از سرویس‌های خارجی نیز شاهد هستیم که پیامکی که قرار است از سرویس دهنده خارجی ارسال شود سریع‌تر از پیامکی که از قرار است از سرویس دهنده داخلی ارسال شود به دست مشترک می رسد.

وی گفت: اگر عزم عمومی بین مردم، صاحبان کسب و کار و حاکمیت ایجاد شود فناوری در کشور رشد می کند.

وی با انتقاد از برخی تصمیمات دستوری برای حمایت از پیام رسان ها گفت: در حال حاضر مصوبه محاسبه یک سومی پهنای باند برای استفاده از پیام رسان های داخلی ابلاغ شده اما این موضوع تا چه حد کارشناسی شده است؟ در حال حاضر در اپراتورهای موبایل چرخه درآمد ناشر تولید کننده محتوا و پخش کننده وجود دارد که هر چند اغلب درآمد به اپراتور می‌رسد اما بالاخره درآمدی نیز به ناشر می رسد. مقررات چرخه درآمد محتوا در کشور داشت به شکل صحیح پیش می رفت که اخیرا به یکباره متوقف شد.

وی درباره گرفته شدن اسامی کانال های پرمخاطب در پیام رسان های داخلی برای کوچ از تلگرام، گفت: پیش از این نیز اعلام کرده ایم کانال هایی که 5000 عضو دارند اگر اسم کانال توسط فرد دیگری گرفته شده باید به دارنده کانال منتقل شود تا حقوق صاحب برند رعایت شود این موضوع در تلگرام نیز وجود دارد.

*مدیر بیستون پلاس: قرار شد 24 ساعت مجوز نشر برخط برای کانال بیسفون صادر کنند حتی یک بار هم نشد

نماینده پیام رسان بیسفون پلاس با بیان اینکه کانال ابداع پیام رسان بیستون بود گفت: در آن زمان به دوستان گفتیم که این امکان یک رسانه خواهد بود و قرار شد که 24 ساعت مجوز نشر برخط صادر کنند اما از زمان فعالیت بیستم تاکنون حتی یک نفر هم نتوانسته مجوز نشر برخط برای کانال بیستون بگیرد این در حالی که تلگرام پر از کانال است.

وی با بیان اینکه تلگرام بسیاری از معادلات پیام رسان های دیگر را نیز بر هم زد گفت: برای مثال پیام رسان لاین در یک سال 90 میلیون دلار از فروش استیکر درآمد داشته تلگرام استیکر را رایگان ارائه کرد.

وی با انتقاد از برخی قوانین مرتبط با این کسب و کار در کشور گفت: در قانون جرایم رایانه‌ای بسیاری از موارد منسوخ شده و در عوض بسیاری از موارد که امروز کاربرد دارند دیده نشده اند.

وی گفت: در سال 94 تصمیم گرفتیم از ابتدا پیام رسان را طراحی کنیم و بیسفون به بیسفون پلاس تغییر کرد.

وی همچنین با اشاره به لزوم پیش بینی فضای ابری برای فعالیت های آنلاین گفت: در حال حاضر فضای ابری در کشور برای استفاده استارتاپ ها وجود ندارد و مسئولان داخلی باید فکری به حال فضای ابری کشور کنند تا نرم افزار ها و ایده ها بتوانند با هزینه کم راه اندازی شوند.

نماینده پیام رسان بیسفون پلاس در پاسخ به این سوال که کاربران می‌گویند سرعت آپلود فیلم در پیام رسان های داخلی کم است، گفت: این موضوع به اولویت بندی اپراتورهای موبایل بر می گردد. به این معنی که اپراتورهای موبایل تلاش دارند تا آنچه مردم دنبال آن هستند را در اولویت دسترسی قرار دهند و از این اپلیکیشن هایی که بیشتر مورد استفاده مردم قرار میگیرند سریعتر هم اجرا  می شوند.

نماینده پیام رسان بیسفون پلاس گفت: امروز تماس صوتی در بیستون پلاس رایگان نیست. اولین بار این خدمت در اربعین چند سال گذشته ارایه شد که بعد از سه ماه به دلیل اعتراض اپراتور های موبایل به رگولاتوری محدود شد و مجدد این سرویس به صورت پولی راه اندازی شده است که البته هزینه تماس با آن 40 تا 70 درصد ارزانتر از اپراتورهای موبایل است.

*مدیر سروش: تمامی پیام رسان های داخلی فعال شوند چند ده برابر تلگرام کسب و کار راه می‌افتد

سید حسین مسیح پور نماینده پیام رسان سروش گفت: اگر تمامی پیام رسان های داخلی فعال شوند چند ده برابر پیام رسان خارجی کسب و کار راه می‌افتد.

به گفته وی، پیام رسان های داخلی اکنون امکاناتی دارند که تلگرام هم ندارد که علاوه بر امکان پرداخت ریالی، در حال حاضر پیام رسان سروش امکان پرداخت ارزی برای فروش کالا به مشتری خارجی را نیز فراهم کرده است.

*مدیر پیام‌رسان گپ: یک روزه تعداد ثبت نام در پیام رسان های داخلی 6 برابر شده است

مهدی انجیدنی مدیر پیام‌رسان گپ با بیان اینکه تماس رایگان در این اپلیکیشن وجود دارد گفت: امروز نسبت به دیروز تعداد ثبت نام در گپ 6 برابر شده و احتمالا این موضوع برای دیگر پیام‌رسان‌ها نیز اتفاق افتاده است.

وی در پاسخ به این سوال کاربران که آیا امکان تجمیع تمامی پیغام های کاربران در پیام رسان های مختلف در یک پیام رسان تجمیع شود، گفت: در حال حاضر گپ با یک پیام سال دیگر به نام رینگ این کار را انجام داده است و با یک پیام رسان خارجی نیز در حال انجام این کار است که اتحاد دو قلوی پیام رسان و رینگ و اتحاد سه قلوی آنها را به زودی اعلام خواهیم کرد. در حال حاضر در تماس صوتی هم تبادل اطلاعات داریم. این موضوع تاکنون مورد توجه پیام رسان ها نبوده زیرا هر یک از پیام رسان ها حجمی از کاربر را داشتند که پاسخ می دادند و این نیاز را احساس نکردند.

وی گفت: همه مسئولان در تلگرام اکانت دارند و اینکه امروز از تلگرام بیرون بیایند خیلی مهم است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-04-20 13:24

افزودن دیدگاه جدید