کد مطلب: 

211132

اعتقاد کاربران روسی به لزوم کاهش اعتیاد اینترنتی

بالغ بر سه چهارم شهروندان روسی معتقدند که به‌منظور جلوگیری از آثار منفی اینترنت و گوشی همراه بر سلامتی روحی و جسمی باید از میزان اعتیادشان به اینترنت بکاهند.
اعتقاد کاربران روسی به لزوم کاهش اعتیاد اینترنتی

به گزارش سیتنا به نقل از راشا تودی، بر اساس نتایج تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته از سوی یک آژانس تحقیقاتی دولتی به نام  VTSIOM، سهم کاربران اینترنتی در روسیه در ماه اوریل سال جاری ۲۰۱۸ میلادی در مقایسه با مدت مشابه خود در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی، پنج درصد رشد و افزایش داشته است، به گونه‌ای که میزان استفاده کاربران روسی از شبکه‌های اجتماعی و فضای اینترنت از ۷۵ درصد به ۸۰ درصد رسیده است.

از تعداد نفراتی که با آن‌ها مصاحبه و نظرسنجی شده است، بالغ بر ۷۷ درصد بر این باورند که باید گاهی در طول روز خود را از اینترنت و گوشی‌های هوشمند برهانند تا بتوانند اندکی استراحت کرده و یا به سایر کارها و فعالیت‌های روزانه‌شان بپردازند. تقریبا ۴۷ درصد از این افراد هم گفته‌اند که به طور عمدی از رفتن به مکان‌هایی که در آن امکان دسترسی به اینترنت وجود ندارد، خودداری کرده‌اند.

این آمار و گزارش‌ها نشان‌دهنده شدت میزان اعتیاد کاربران روسی به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی است. ۴۵ درصد از این افراد همچنین به محققان این موسسه آماری گفته‌اند که به منظور کاستن میزان اعتیاد و وابستگی‌شان به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، بارها تلاش کرده‌اند که اتصال خود را به اینترنت قطع کنند تا بتوانند سلامتی روحی و جسمی خود را حفظ کنند. البته این در حالیست که تنها ۸ درصد از کاربران روسی از احساس افسردگی و اضطراب شدید خود هنگام وابستگی به اینترنت سخن گفتند.

پژوهشگران پیشتر اعلام کرده بودند اعتیاد به اینترنت درست همانند اعتیاد به مواد مخدر و سایر داروهاست و مصرف کنندگانش را در برابر آسیب‌های جدی جسمی و روحی قرار می دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-04-08 10:35

افزودن دیدگاه جدید