کد مطلب: 

210436

اینترنت رایگان بستر مناسب سرقت اطلاعات بانکی

شگردهای مورداستفاده در مکان‌های عمومی و اینترنت‌های رایگان متفاوت است و برخی افراد سودجو با استفاده از ابزار جاسوسی کی‌لاگر به ذخیره اطلاعات مهم بانکی (رمزهای عبور، نام‌های کاربری، شماره کارت، cvv2، تاریخ انقضاء اقدام می‌کنند.
اینترنت رایگان بستر مناسب سرقت اطلاعات بانکی

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، با توجه به اینکه در ایام تعطیلات، بانک‌ها نیز تعطیل بوده و تنها برخی از شعبات بانکی به ارائه خدمات می‌پردازند لذا اکثر عملیات بانکی از طریق بانکداری الکترونیک، همراه بانک،  اینترنت بانک و کارت‌های بانکی انجام می‌شود. امکانی که راحتی و آسایش کاربران را فراهم می‌کند. تنها راه استفاده از این ابزار متصل شدن به اینترنت هست که اکثر گوشی‌های تلفن همراه و تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای را دارند.

در نتیجه کاربران هنگام تبادل اطلاعات مالی و مهم خود در کافی‌نت‌ها و  همچنین سایر مکان‌های عمومی حتماً باید از صفحه‌کلیدهای مجازی استفاده کنند و رمزهای بانکی خود را با این صفحات وارد کنند یا در فایل دیگری تایپ کرده و سپس کپی کنند. همچنین دقت داشته باشند تنظیمات مرورگرها درباره ذخیره نام و حساب کاربری و رمزهای ورودی را غیرفعال کنند.

کارشناسان توصیه می‌کنند که کاربران هنگام انجام مسافرت‌های زیارتی، سیاحتی و تفریحی، باید نسبت به حفظ حریم خصوصی و همچنین حفظ امنیت سایبری خود و خانواده توجه و دقت بیشتری داشته باشند. ازآنجایی‌که سودجویان سایبری تعطیلی نداشته و به دنبال فرصت‌هایی مناسب برای عملی کردن اهداف مجرمانه خود هستند لذا ایام نوروز و مسافرت‌های نوروزی فرصتی مناسب برای انجام کلاهبرداری از کاربران است. بنابراین خطر سرقت اطلاعات خصوصی و بخصوص اطلاعات بانکی برای مسافران نوروزی بیش‌ازپیش وجود دارد.

از سوی دیگر از آنجایی‌که  اتصال به اینترنت در مکان‌های عمومی از قبیل هتل‌ها، فرودگاه، کافی‌نت‌ها و... اتصالی ایمن نیست لذا احتمال به سرقت رفتن اطلاعات خصوصی کاربران و بخصوص اطلاعات بانکی آنان متصور هست، بنابراین هم‌وطنان باید دقت بیشتری داشته تا در دام افراد سودجو گرفتار نشوند.

کی‌لاگرها ابزاری جاسوسی هستند که برای سرقت اطلاعات واردشده از طریق کی‌بورد به دو صورت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری طراحی‌شده‌اند. نوع سخت‌افزاری به‌عنوان رابطی بین کیس و کی‌بورد قرار می‌گیرد و تمامی اطلاعاتی که از طریق کی‌بورد وارد می‌شود را در حافظه خود ذخیره می‌کند.

بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا کاربران باید تنها در مواقع ضروری اطلاعات مهم خود را در مکان‌های عمومی استفاده و بلافاصله نسبت به تغییر رمزهای خود اقدام کنند. همچنین زمان و مکان مراجعه به مکان‌های عمومی را در طول سفر یادداشت کنند، زیرا این امر می‌تواند در صورت وقوع جرمی یا هک حساب‌های کاربری، پلیس را کمک کند تا محل سرقت اطلاعات شما را راحت‌تر پیدا کند. لذا در طول مسافرت به هر کافی‌نتی که مراجعه می‌کنید آدرس و زمان آن را یادداشت کنید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-03-28 03:52

افزودن دیدگاه جدید