کد مطلب: 

209978

تعرفه سنگین کاخ سفید برای واردات کالاهای فناوری چین

نبرد تجاری آمریکا علیه چین این روزها وارد مرحله جدیدی شده و ترامپ که در فضای جنگ سرد سیر می کند، قصد دارد تعرفه های سنگینی برای واردات کالاهای چینی وضع کند.
تعرفه سنگین کاخ سفید برای واردات کالاهای فناوری چین

به گزارش سیتنا به نقل از دیجیتال ترندز، ارزش تعرفه های تازه ای که کاخ سفید برای واردات کالاهای فناوری چین در نظر گرفته از 60 میلیارد دلار فراتر رفته و البته گفته می شود این سختگیری ها به تولیدات حوزه فناوری و مخابرات محدود نمی شود و قرار است کالاهای دیگر تولیدی چینی ها را هم شامل شود.

پیش از این به کاخ سفید پیشنهاد شده بود که این تعرفه ها از 30 میلیارد دلار فراتر نرود، ولی ترامپ به منظور سخت گیری بیشتر  علیه چین این رقم را دوبرابر کرده و احتمالا مبلمان منزل و اسباب بازی ها هم شامل تعرفه یادشده خواهند شد.

گفته می شود بیش از 100 محصول چینی شامل این نوع سخت گیری ها خواهند شد. مازاد تجاری چین در برابر امریکا بالغ بر 375 میلیارد دلار است و این رقم باعث نگرانی مقامات آمریکایی شده است. کارشناسان آمریکایی هشدار می دهند عملی شدن این تصمیم سرمایه گذاری چینی ها در امریکا را کاهش داده و مشکلاتی را برای برخی صاحبان مشاغل در این کشور به وجود می آورد که برای تولید برخی کالاها و محصولات به مواد اولیه وارداتی چینی ها نیازمند هستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-03-14 11:45

افزودن دیدگاه جدید