کد مطلب: 

209976

شکایت گسترده کارکنان خانم مایکروسافت از مزاحمت‌های جنسی

بر اساس تعدادی از احکام تازه منتشر شده دادگاه‌های مختلف در آمریکا، زنان شاغل در مایکروسافت که پست های فنی را بر عهده دارند، به شدت از مزاحمت‌های جنسی همکاران مردشان در عذاب هستند.
شکایت گسترده کارکنان خانم مایکروسافت از مزاحمت‌های جنسی

به گزارش سیتنا به نقل از آرس تکنیکا، این زنان از سال 2010 تا سال 2016 در مجموع 238 شکایت را به علت تبعیض های جنسیتی، مزاحمت های جنسی و غیره که توسط همکاران مردشان صورت گرفته به ثبت رسانده اند.

پیش بینی می شود میزان مزاحمت های واقعی و تبعیض های جنسیتی در این شرکت بسیار بیش از این رقم باشد و تعداد گسترده ای از زنان به علل مختلف شکایت های خود را به ثبت نرسانده باشند.

افشای اسناد یادشده ناشی از پیگیری یک شکایت قضایی توسط یک زن است که ابتدا در سال 2015 توسط وی به ثبت رسیده بود. بر این اساس وی مدعی شده بود نظام درجه بندی داخلی مایکروسافت به نفع مردان عمل می کند و کاملا تبعیض آمیز است. این زن خواستار تغییر نظام یادشده که جلوی پیشرفت زنان را می گیرد شده بود.

به دنبال این شکایت و به منظور بررسی فرهنگ کاری حاکم بر مایکروسافت محتوای شکایات مشابه دیگر علیه این شرکت هم افشا شد و وکلای مدافع پرونده مذکور مدعی هستند سوابق مایکروسافت حاکیست که این شرکت فضایی جنسیت زده علیه زنان دارد و موجب تداوم آزار جنسی و مزاحمت برای کارکنان زن می شود و کارکنان مرد اغلب در صورت انجام چنین رفتارهایی مجازات نشده باقی می مانند. قرار است رسیدگی به این پرونده در هفته های آینده ادامه یابد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-03-14 11:27

افزودن دیدگاه جدید