کد مطلب: 

209597

نشست ترامپ با سازندگان بازی‌های ویدئویی بی نتیجه ماند

ترامپ رئیس جمهور آمریکا اوایل هفته گذشته از برگزاری نشستی با مدیران شرکت‌های سازنده بازی‌های ویدئویی خبر داد تا مساله تاثیر این بازی ها بر خشونت کودکان به بحث گذاشته شود.
نشست ترامپ با سازندگان بازی‌های ویدئویی بی نتیجه ماند

به گزارش سیتنا به نقل از انگجت، اگر چه این نشست طی روزهای گذشته برگزار شد، اما ظاهرا نتیجه خاصی از برگزاری آن عاید نشده و دو طرف مواضع خود را در این زمینه تغییر نداده اند.

در شرایطی که مدیران شرکت های سازنده بازی های ویدئویی معتقدند که بازی های مذکور تاثیری بر افزایش خشونت در میان کاربران و به خصوص نوجوانان و جوانان ندارد و نباید افزایش حمله با اسلحه در مدارس را به این بازی ها نسبت داد، ترامپ و کاخ سفید نظرات دیگری دارند و معتقدند خشونت زیاد بازی های ویدئویی بر روی افراد کم سن و سال اثر می گذارد و آنها را به اقدامات خشونت آمیز و استفاده از اسلحه به شدت تحریک می کند.

ظاهرا در این نشست یک ساعته دو طرف دیدگاه های خود را در این زمینه مطرح کرده اند، اما به هیچ نتیجه ملموسی نرسیده اند. ترامپ در این نشست یک کلیپ از تعدادی بازی خشونت آمیز به نمایش گذاشته و اظهار امیدواری کرده نشست مذکور به گفتگوی گسترده تری میان دوطرف منجر شود.

وی همچنین خواستار دشوارتر شدن قوانین موجود شده تا افراد کم سن وسال نتوانند بازی های خشن را خریداری کنند. ترامپ همچنین دامنه بحث ها را به فیلم های سینمایی و برنامه های تلویزیونی خشن هم کشانده است، ولی طرف مقابل علاقه ای به پذیرش این دیدگاه ها نشان نداده و به نتایج بررسی های علمی استناد کرده که نشان می دهد استفاده از بازی ها یا فیلم های خشن را نمی توان محرک اقدامت خشونت آمیز دانش آموزان دانست. با این حال دو طرف برگزاری این جلسه را فرصتی برای شنیدن دیدگاه های مختلف دانسته اند و از تداوم برگزاری آن حمایت کرده اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-03-10 16:51

افزودن دیدگاه جدید