کد مطلب: 

209501

مرکز ملی فضای مجازی: رفع فیلتر توییتر در حال بررسی است

معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی گفت: مسئله رفع فیلتر شبکه اجتماعی توییتر در معاونت امنیت مرکز ملی فضای مجازی در حال بررسی است.
مرکز ملی فضای مجازی: رفع فیلتر توییتر در حال بررسی است

به گزارش سیتنا، سعید مهدیون، معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره وعده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای رفع فیلتر شبکه اجتماعی توییتر و صحبت‌های مطرح شده مبنی بر پیگیری و تعیین تکلیف شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده در شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی گفت: توییتر یا شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده در ایران هیچ مسئله‌ای در زمینه مقررات گذاری یا تدوین مقررات برای رفع فیلترینگ ندارد و مسئله فیلترینگ آن‌ها به دلیل مسائل امنیتی و مصادیق مجرمانه است که نیاز دارد تا سطوح عالی نظام در کنار ملی فضای مجازی برای رفع فیلتر تلاش کنند.

مهدیون تاکید کرد: مسئله رفع فیلتر شبکه اجتماعی توییتر از سوی وزیر ارتباطات همواره پیگیری می‌شود و در شورای عالی فضای مجازی نیز با نگاه مثبتی مطرح شده است؛ در حال حاضر در معاونت امنیت مرکز ملی فضای مجازی رفع فیلترینگ توییتر به عنوان یک اقدام اساسی و مهم در حال بررسی است.

معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی افزود: تعیین تکلیف شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده ضروری است و باید به صورت اساسی بررسی شود. توییتر تعداد زیادی کاربر ایرانی و خارجی از جمله مسئولان لشگری و کشوری دارد و مردم در آن با دنیا در تعامل هستند که باعث شده تا این شبکه اجتماعی ابزاری کاربردی برای تحقق دیپلماسی عمومی و گفت‌وگو با دنیا به شمار برود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-03-09 19:18

افزودن دیدگاه جدید