کد مطلب: 

208108

دارندگان گوشى‌هاى آیفون مراقب تله فیشینگ باشند

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوى در پى وقوع چندین فقره کلاهبردارى مشابه، به دارندگان گوشى‌هاى آیفون هشدار داد تا نسبت به محافظت از رمز و نام کاربرى اپل‌آى‌دى (Apple ID) خود دقت ویژه داشته باشند.
دارندگان گوشى‌هاى آیفون مراقب تله فیشینگ باشند

به گزارش سیتنا، سرهنگ جواد جهانشیرى در تشریح این خبر گفت: در پى چندین فقره سرقت گوشى تلفن همراه آیفون،‌ تعدادى از شهروندان به پلیس فتا استان مراجعه و عنوان داشتند پس از سرقت گوشى آیفون، پیامک مشکوکى را دریافت کرده و به دنبال آن اپل‌آى‌دى آنها نیز به سرقت رفته است، لذا با توجه به اهمیت موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه تحقیقات مشخص گردید کلیه افرادى که به عنوان شاکى به پلیس فتا استان مراجعه نموده‌اند به صورت یکسانى مورد کلاهبردارى قرار گرفته و در یک تله فیشینگ گرفتار شده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در این روش کلاهبردارى سارق پس از سرقت گوشى آیفون با دسترسى به شماره‌هاى اضطرارى مالک گوشی، اقدام به ارسال پیامک جعلى به نام شرکت اپل با مضون پیدا شدن گوشى مى‌نماید که این پیام حاوى یک لینک سایتى جعلى بوده و در این سایت از کاربر درخواست مى‌شود تا رمز و نام کاربری"اپل آى دى" خود را ثبت کرده تا مکان گوشى سرقت شده را به کمک شرکت اپل بیابد و فرد قربانى نیز به خیال اینکه پیامک دریافت شده از سوى شرکت اپل بوده و از خدمات آن بهره مى‌برد سریعا اقدام به وارد نمودن نام‌کاربرى و رمز‌عبور اپل‌آى‌دى خود نموده و به این صورت فرد کلاهبردار به نقشه اصلى‌اش که در واقع دستیابى به رمز و نام کاربرى بوده، دست یافته و با در اختیار داشتن این رمز، مالکیت گوشى آیفن را در اختیار مى‌گیرد.

سرهنگ جهانشیرى تصریح کرد: پلیس فتا در این راستا با انجام اقدامات فنی، به سرنخ‌هایى از سرقت گوشى‌هاى آیفن و انتقال آنها به یکى از کشورهاى همسایه دست یافته که تلاش‌ها در رابطه با شناسایى و دستگیرى متهمان و عوامل این کلاهبردارى در خارج از کشور با همکارى پلیس اینترپل ادامه دارد.

این مقام انتظامى در پایان به دارندگان گوشى‌هاى آیفون اکیدا توصیه کرد: به جهت پیشگیرى از برخى مشکلات مشابه، نسبت به حساب اپل‌آى‌دى گوشى خود حساس بوده و شخصا حساب‌کاربرى خود را فعال و در صورت اینکه حساب کاربرى شما را فروشنده یا فرد دیگرى فعال نموده سریعا نسبت به تغییر رمز آن اقدام نمایید. همچنین در هنگام دریافت هرگونه پیامى چه در قالب ایمیل و یا پیامک از هویت ارسال‌کننده و صحت آن اطمینان حاصل کنید.

گفتنى است شهروندان در صورت مواجه با موارد مشکوک می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارشات‌مردمی به پلیس فتا اعلام نمایند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-02-19 17:47

افزودن دیدگاه جدید