کد مطلب: 

207869

پرداخت غرامت 245 میلیون دلاری اوبر به گوگل

پرونده حقوقی اوبر حدودا یک سال پیش به دلیل انتقال برخی از فایل‌های مرتبط با تکنولوژی خودران گوگل به اوبر باز شد.
پرداخت غرامت 245 میلیون دلاری اوبر به گوگل

به گزارش سیتنا، شرکت‌های مختلف در سراسر جهان، این روزها در حال توسعه و تحقیق فناوری خودران هستند. اوبر نیز جزو شرکت‌های نوپایی است که قصد دارد در فناوری خودران از رقبا پیشی بگیرد و زودتر از بقیه شرکت ها پای فناوری خودران را به صنعت حمل و نقل باز کند.

اوبر در روزهای گذشته اعلام کرد که به یکی از رقبای اصلی خود 245 میلیون دلار غرامت پرداخت خواهد کرد. گویا این غرامت مربوط به پرونده حقوقی است که بین اوبر و ویمو جریان دارد.

در پرونده مذکور، مدیران ویمو مدعی هستند که شرکت اوبر به صورت غیرقانونی از برخی فناوری‌های تجاری این شرکت استفاده کرده است؛ هر چند مدیر شرکت اوبر این مسئله را رد می کند. خسروشاهی مدیرعامل اوبر در این باره گفته است اوبر صرفا با تکیه بر تحقیقات خود، فناوری خودران را توسعه می دهد.

گفتنی است؛ این پرونده یک سال پیش به دلیل انتقال برخی از فایل‌های مرتبط با تکنولوژی خودران گوگل به اوبر باز شد و در فوریه سال 2017 ویموف اوبر را به استفاده از 8 اسرار تجاری مربوط به فناوری خودران متهم کرد.

در آن سال شرکت ویمو ادعا کرد که اوبر با استفاده از استارت آپ otto به برخی از فایل های گوگل دست یافته است؛ این استارت آپ توسط یکی از کارمندان سابق گوگل بنیان‌گذاری شده است.

گفته می شود لواندوفسکیف کارمند سابق گوگل 14000 پرونده را که برخی از آنها با اسرار تجاری و فایل های ویمو ارتباط هستند را به otto منتقل کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-02-14 12:05

افزودن دیدگاه جدید