کد مطلب: 

207302

کشف ضعف امنیتی در نرم‌افزار اصلاح اشتباهات نوشتاری

یک آسیب‌پذیری امنیتی جدید در نرم‌افزار گرامرلی کشف شده که به کاربران در بررسی و اصلاح غلط‌های دستوری و نوشتاری کمک می‌کند و امکان نفوذ و سرقت اطلاعات را به هکرها می‌دهد.
کشف ضعف امنیتی در نرم‌افزار اصلاح اشتباهات نوشتاری

به گزارش سیتنا به نقل از وب سایت هکر نیوز، به تازگی گزارش‌ها و اخبار فراوانی  مبنی بر کشف آسیب‌پذیری‌ها و ضعف‌های امنیتی جدیدی در نرم افزارها، سخت‌افزارها، وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌های متعددی به گوش می‌رسد که همگی هشداردهنده افزایش بی‌سابقه نفوذ هکرها و سرقت اطلاعات کاربران در فضای مجازی هستند چراکه استفاده از این حفره‌های امنیتی به مجرمان سایبری این امکان را می‌دهد تا بتوانند با دسترسی به حریم شخصی و اطلاعات کاربران آن‌ها را در معرض سوءاستفاده قرار دهند.

بنابر تحقیقات و بررسی‌های جدیدی که توسط تاویس اورماندی - یکی از پژوهشگران و اعضای تیم پروژه گوگل - صورت گرفته است، به تازگی آسیب پذیری و ضعف امنیتی جدیدی در نرم‌افزار و برنامه "گرامرلی" (Grammarly) که به کاربران در مرورگرهای اینترنتی گوگل کروم و فایرفاکس اجازه می‌دهد پس از ساختن حساب کاربری، غلط‌های دستوری و نوشتاری مقالات و نوشته‌های خود را با استفاده از آن به راحتی بیابند و در صورت لزوم، به اصلاح آنها اقدام کنند.

حالا این خبر که حفره‌های امنیتی موجود در نرم‌افزار کاربردی و پرطرفدار گرامرلی به هکرها و مجرمان سایبری این اجازه را می‌دهد تا از راه دور به اطلاعات خصوصی ذخیره شده در رایانه کاربران دسترسی و نفوذ یابند، خبر بسیار ناخوشایند و خطرناکی برای شمار بسیاری از کاربران محسوب می شود که از آن به منظور اصلاح مقالات علمی و دست نوشته‌های خود استفاده می‌کرده‌اند.

به عبارتی دیگر، آسیب‌پذیری مذکور این اجازه را به هکرها می‌دهد تا تمامی اطلاعات مربوط به کاربر، حتی همه وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی را که رویت کرده است را جاسوسی کرده و به سرقت ببرند و موجبات سوءاستفاده از آنها را فراهم بیاورند.

سایر اطلاعاتی که هکرها به آنها از طریق این نرم‌افزار دسترسی خواهند داشت، می‌توان به تاریخچه تماس‌های تلفنی، شماره تماس مخاطبان، گالری تصاویر و اسناد و مدارکی که به صورت فایل‌های ورد و اکسل ذخیره شده‌اند، اشاره کرد.

این آسیب پذیری که نخستین بار در روز جمعه کشف شد، بلافاصله پس از اعلام و رسانه‌ای شدن آن، تیم متخصصان امنیتی نرم افزار گرامرلی مشغول به کار شده و عنوان کردند که حفره امنیتی مذکور را با یک به‌روزرسانی برطرف خواهند کرد. آنها همچنین از کاربران درخواست کردند که به منظور بهبود و ارتقای امنیت سایبری و حفظ حریم شخصی خود، هرچه سریعتر مرورگرهای اینترنتی گوگل کروم و فایرفاکس خود را نیز به‌روزرسانی کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-02-06 13:08

افزودن دیدگاه جدید