کد مطلب: 

206801

استفاده مداوم از گوشی و رایانه قاتل شادی است

اگر چه گوشی‌های هوشمند رفاه زیادی را برای انسان‌ها به ارمغان آورده‌اند، اما باعث کاهش سطح نشاط و شادی در جوامع شده‌اند.
استفاده مداوم از گوشی و رایانه قاتل شادی است

به گزارش سیتنا به نقل از اسلش گیر، بر اساس یک بررسی تازه که توسط دانشگاه میشیگان انجام شده و نتایج آن در نشریه علمی اموشن منتشر شده افزایش استفاده از گوشی های هوشمند پیشرفته از سال 2012 به بعد باعث کاهش اعتماد به نفس، رضایت از زندگی و شادی در امریکا شده است.

این در حالی است که در فاصله سال های 1990 تا 2011 میزان اعتماد به نفس، رضایت از زندگی و شادی در امریکا در حال افزایش بود. اما همه گیرشدن کاربرد گوشی های هوشمند شرایط نامناسبی را برای مردم این کشور به ارمغان آورده و شادی را از آنها گرفته است.

یکی از اساتید روانشانسی دانشگاه سن دیه گو در این مورد می گوید: بر اساس تحقیقات یادشده جوانانی که وقت بیشتری را صرف دیدن دوستانشان، تمرینات ورزشی، بازی کردن، عمل کردن به تعالیم مذهبی، خواندن کتاب یا حتی نوشتن تکالیف مدرسه می کنند، بیشتر شاد هستند.

در مقابل جوانانی که بیشتر وقت خود را صرف گشت و گذار در اینترنت، اجرای بازی های ویدئویی، گشت و گذار در شبکه های اجتماعی، ارسال پیامک، چت های ویدئویی یا تماشای تلویزیون می کنند، کمتر شاد هستد.

تحقیق یادشده ثابت می کند افرادی که مجبور شده اند به خاطر شرایط شغلی یا انتخاب شخصی استفاده از فیس بوک را کنار بگذارند، شادتر از افرادی بوده اند که به استفاده از این شبکه اجتماعی ادامه داده اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-01-25 10:18

افزودن دیدگاه جدید