کد مطلب: 

206211

مراجعه متقاضیان تسهیلات روستایی به سامانه کارا

راه اندازی سامانه کارا، آغاز ثبت نام متقاضیان وام اشتغال روستایی، معرفی رسته‌ شغل‌های اولویت دار طرح اشتغال فراگیر و روستایی و الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی از مهمترین خبرهای هفته جاری بود.
مراجعه متقاضیان تسهیلات روستایی به سامانه کارا

به گزارش سیتنا، در هفته‌ای که گذشت معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزیر کار "سامانه کارا"را به منظور  اجرای دو طرح " اشتغال فراگیر " و " اشتغال روستایی" رونمایی کرد که در اختیار سرمایه گذاران و کارآفرینان قرار گیرد.

به گفته منصوری، متقاضیان راه اندازی کسب و کار اعم از کارآفرینان و سرمایه گذاران خرد و کلان می‌توانند با مراجعه به سامانه Kara.mcls.gov.ir مراحل ثبت نام و ارائه طرح‌های اشتغال خود به صورت الکترونیکی را دنبال کنند.

وی افزود: طرح های ثبت شده در کمتر از یک ماه مورد بررسی قرار گرفته و به متقاضیان سه ماه فرصت داده می شود تا مدارک مورد نیاز برای دریافت تسهیلات را تکمیل کنند.

اعلام رسته های شغلی اولویت دار در استانهای مختلف توسط معاونت اشتغال وزارت کار از دیگر خبرهای هفته جاری بود.

بر اساس اعلام معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شیلات، پوشاک، کفش و مصنوعات چرمی، قطعات خودرو، صنایع دستی، فرش دستباف و فناوری اطلاعات، زنبورداری، آجیل و خشکبار، فرآوری محصولات دامی، خدمات فنی و مهندسی کشاورزی، خدمات سلامت و پزشکی و گردشگری از جمله رسته‌های شغلی اولویت دار در استانهای مختلف در چارچوب برنامه اشتغال فراگیر است.

همچنین این معاونت با توجه به اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی معادل ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال روستایی و نیز آغاز ثبت نام متقاضیان وام اشتغال روستایی، فهرست رسته‌های اولویت دار در برنامه توسعه اشتغال روستایی و عشایری را منتشر کرد که از جمله این رسته‌ها می‌توان به فرآوری محصولات معدنی بسته بندی میوه ، سبزی، نان ، ادویه و خشکبار،‌ مبلمان و مصنوعات چوبی، صنایع دستی و ساخت ماشین آلات و ادوات و مکانیزاسیون کشاورزی در بخش صنعت، زعفران و گیاهان دارویی،‌ پرورش دام سبک، فراوری و کشت سیب‌زمینی و محصولات گلخانه‌ای، زنبورداری و فراوری عسل، فراوری خرما و میوه های گرمسیری و محصولات گلخانه‌ای در بخش کشاورزی و بوم‌گردی، گردشگری، خدمات ورزشی،‌فناوری اطلاعات محتوا و خدمات بازرگانی و بازاریابی محصولات کشاورزی و دامی در بخش صنعت  اشاره کرد.

این هفته الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی از سوی رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار تشریح شد.

آنطور که امامدادی گفته در الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی هدف توانمندسازی متقاضیان و فعالان  مشاغل خانگی است و در این زمینه اقداماتی نظیر راهنمایی ، هدایت ، مشاوره‌ و استعدادیابی برای متقاضیان انجام شده و در صورت نیاز آموزش‌های تکمیلی لازم به این افراد از سوی جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد تسهیل‌گر ارائه خواهد شد.

وی شناسایی بازار را از مهمترین اقدامات لازم قبل از راه اندازی مشاغل خانگی دانست و گفت: آغاز یک فعالیت اقتصادی، نیازمند شناسایی دقیق بازار از سوی فرد متقاضی است و متقاضیان راه‌اندازی مشاغل خرد و خانگی در صورت شناسایی دقیق بازار می‌توانند با آورده‌ کمتری کار را شروع کنند و برای توسعه شغل خود در صورت لزوم تسهیلات دریافت کنند.

بخش قابل توجهی از ضرر و زیان فعالان مشاغل خانگی، به عدم شناخت کافی از بازار برمی گردد . متقاضیان باید  دانش و مهارت کافی را  در حوزه مربوطه داشته باشند  و چنانچه دانش کافی ندارد، پیش از راه‌اندازی فعالیت مربوطه به دنبال کسب مهارت باشند.

رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار دانش و مهارت را مقدمه راه‌اندازی کسب و کار دانست و گفت: متقاضیان قبل از ثبت نام باید آموزشهای اولیه و گواهی مهارت در رشته مورد نظر را داشته باشند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-01-11 09:15

دیدگاه‌ها

تصویر کامران نجفی
سلام اگر قصدتون واقعا اشتغال زایی هست شرایط سخت نزارید که ما بتونیم کار انجام بدیم یعنی دق دقمون فقظ مشکلات کار ی خودمون باشه نه حالا جور کردن سندوپول خرج کردن برای وام گرفتن
ارسال شده توسط کامران نجفی در 09 اسفند 96 - 09:23
تصویر مهدی کمری
تقاضامند تسهیلات اشتغالزایی از مسولین محترم هستیم
ارسال شده توسط مهدی کمری در 05 بهمن 96 - 09:30

افزودن دیدگاه جدید