کد مطلب: 

205969

مشکل خطرناک امنیتی در پردازنده‌های اینتل، ای ام دی و ای آر ام

مشکل امنیتی خطرناکی در پردازنده‌های تولیدی شرکت‌های اینتل، ای ام دی و ای آر ام شناسایی شده که می‌تواند به سرقت گسترده اطلاعات از آنها منجر شود.
مشکل خطرناک امنیتی در پردازنده‌های اینتل، ای ام دی و ای آر ام

به گزارش سیتنا به نقل از اینکوایرر، مشکل یادشده ابتدا در تراشه های تولیدی اینتل شناسایی شد که باعث شده پردازنده های مرکزی تولیدی این شرکت در یک دهه اخیر همگی آسیب پذیر به نظر برسند.

مشکل مذکور مربوط به شیوه انتقال داده ها از حافظه رایانه و خوانده شدن آنها از طریق برنامه های مختلف است. این مشکل دسترسی هکرها به این داده ها و سرقت کلمات عبور و کدهای رمزگذاری داده ها را از برنامه ها وسیستم عامل های مختلف ممکن می کند.

این مشکل که به ملت داون معروف شده بر عملکرد هسته اصلی سیستم عامل و همین طور برنامه ها و فرایندهای حافظه تاثیر منفی می گذارد و به کند شدن کلی عملکرد رایانه منجر می شود. اینتل مدعی است مشکل یادشده به تغییر گسترده اطلاعات یا پاک شدن آنها منجر نمی شود. اما کارشناسان امنیتی هشدار می دهند که دامنه این مشکلات بسیار گسترده است و اینتل باید برای حل آن نرم افزارها و میان افزارهای خود را به روز کند.

این مشکل در پردازنده های مرکزی و تراشه های ARM and AMD هم وجود دارد و دسترسی غیرمجاز به اطلاعات شخصی را توسط هکرها ممکن می کند. برخی شرکت های نرم افزاری مانند لینوکس، گوگل و مایکروسافت در تلاش برای عرضه وصله های نرم افزاری برای حل مشکل مذکور هستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-01-06 15:38

افزودن دیدگاه جدید