کد مطلب: 

205495

اتهام آمریکا به کره شمالی برای طراحی باج افزار واناکرای

دولت آمریکا در تازه ترین نبرد لفظی خود با کره شمالی، این کشور را عامل اصلی طراحی باج افزار واناکرای دانسته که در ماه‌های گذشته میلیون‌ها دلار خسارت به بار آورده است.
اتهام آمریکا به کره شمالی برای طراحی باج افزار واناکرای

به گزارش سیتنا به نقل از ورج، باج افزار یادشده در ماه می گذشته با حمله به شبکه های رایانه ای بیمارستان ها، شرکت های تجاری و دیگر نهادهای مهم در این کشور و در دیگر کشورهای جهان رایانه ها را قفل کرده و برای بازگرداندن آنها به حالت عادی تقاضای دریافت باج می کرد.

توماس بوسرت مشاور وزارت امنیت داخلی دولت ترامپ در مقاله ای که در این زمینه در نشریه وال استریت ژورنال تالیف کرده، ادعا نموده که دخالت کره شمالی در این حملات باج افزاری ثابت شده و کاخ سفید نیز فردا به طور رسمی در این زمینه بیانیه ای را منتشر خواهد کرد.

بر همین اساس آژانس امنیت ملی آمریکا شواهد مختلفی را در این مورد در اختیار دارد که بسیاری از آنها را با همکاری دولت های خارجی، شرکت های امنیت سایبری مستقل و غیره جمع آوری کرده است. توماس بوسرت که دولت انگلیس و شرکت مایکروسافت هم در این زمینه نظر مشابهی دارند و این احتمال وجود دارد که ادعای مذکور زمینه تشدید فشارهای اقتصادی بر کره شمالی را فراهم آورد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-12-19 15:21

افزودن دیدگاه جدید