کد مطلب: 

205014

مشکلات فنی ورود به رایانه‌های مک را بدون نیاز به کلمه عبور ممکن کرد

کاربران رایانه‌های مک مجهز به سیستم عامل MacOS High Sierra باید هشیار باشند، زیرا آسیب پذیری امنیتی خطرناکی ورود به این رایانه‌ها را بدون نیاز به کلمه عبور ممکن کرد.
مشکلات فنی ورود به رایانه‌های مک را بدون نیاز به کلمه عبور ممکن کرد

به گزارش سیتنا به نقل از دیجیتال ترندز، اولین بار یک کاربر توئیتر با شناسه کاربری لمی اوران، از وجود چنین حفره امنیتی خبر داد. مشکل مذکور به هر فردی امکان می دهد بدون محدودیت خاصی صفحه لاگین رایانه های مک را دور بزند و به بخش های مختلف رایانه های یادشده دسترسی پیدا کند.

کاربر یاد شده این مشکل را بسیار بزرگ توصیف کرده و خواستار واکنش اپل در این زمینه شده است. مشکل یاد شده در انواع رایانه های مک مانند آی مک، مک بوک و مک بوک پرو وجود دارد و انجام این نفوذ به دانش فنی خاصی نیاز ندارد.

البته حل این مشکل هم کار سختی نیست و کاربران تنها باید کلمه عبور ریشه یا روت رایانه خود را تعویض کنند تا از تبعات حمله هکری مذکور در امان باشند. بنابراین کاربران بدین شیوه می توانند تا زمان عرضه وصله امنیتی تازه اپل امنیت خود را حفظ کنند.

کاربران برای حفظ امنیت رایانه های مک خود بخش اولویت ها یا Preferences رایانه مک را باز کنند، بخش Login Options را انتخاب کرده و بر روی کلمه Join در کنار بخش Network Account Server کلیک کنند. پس از آن جعبه کوچکی باز می شود و کاربران باید در نهایت بر روی Open Directory Utility کلیک کنند.

سپس موشواره را بر روی Finder bar قرار داده و گزینه ویرایش یا Edit را انتخاب کنند. در منوی باز شده بر روی  Change Root Password کلیک کنند و کلمه عبور قوی و خاصی را انتخاب کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-11-29 11:35

افزودن دیدگاه جدید